Gezondheid

SimpelSlank met Colette: ‘Essentieel bij bewegen: doe wat je leuk vindt’

colette-2.jpg

Colette: “Na deze tweede Simpel Slank-week ben ik er wel aan gewend. Mijn keukenweegschaal staat op mijn werkblad, zodat ik alles wat ik eet kan afwegen en een goed beeld krijg van hoe veel of weinig alles is. Af en toe zit ik er best naast, merk ik. In mijn vorige verslag vertelde ik al dat ik ervan schrok hoe weinig 50 gram pasta of rijst is. Maar 50 gram sla is echt een bord vol.

Ik zie nu in mijn voedingspatroon dat ik wat meer koolhydraten moet eten, en iets minder vetten. Dat zijn weliswaar wel gezonde vetten, zoals uit vette vis en mooie olijfolie, maar toch. Een aandachtspunt dus.

Sinds een week doe ik elke ochtend weer oefeningen thuis. Dat voelt goed. En ik besloot na de eerste week van sportschool te veranderen. Dat wilde ik al langer, maar door de challenge kreeg ik net dat duwtje in de rug om tot actie over te gaan. Ik moet nu twintig minuten rijden met de auto en dat is eigenlijk net te ver. Naar de nieuwe sportschool fiets ik in ruim tien minuten. Heb ik meteen mijn warming-up gehad. Een ander voordeel: hier kan kan ik naast cardio- en krachttraining ook aquarobics doen, wat ik heel leuk vind. Dat is essentieel bij bewegen, doen wat je leuk vindt. Dat wordt in de Simpel Slank-special ook benadrukt.

Ik vind het een leuke special, motiverend en praktisch. Ik doe het niet altijd, maar als je het dagmenu volgt, krijg je ongeveer 1.500 kcal binnen en hoef je dus niet zelf calorieën te tellen. Scheelt een hoop tijd en is heel overzichtelijk. Heel handig vind ik de variatielijst op pagina 50. Je ziet meteen wat je in plaats van een glas melk kunt nemen, dan hoef je dat niet steeds te checken.

De kilo van de eerste week is er nog steeds af. Dat komt neer op een halve kilo afvallen per week en dat vind ik precies goed. Kortom, ik ben goed bezig.”

Lees ook

Ook interessant