Gezondheid

Ontspanning bij je thuis #17: do’s en dont’s voor een gezonde smoothie

ontspanning-bij-je-thuis-4-een-droomreis-maken.png

Vind je het tijdens deze chaotische en spannende periode lastig om nog te ontspannen? Wij helpen je! In ‘Ontspanning bij je Thuis’ delen we iedere dag een video, tip of oefening van de experts van Quality Wellnessresorts waar je rustig en blij van wordt.

Zo heb je iedere dag een ontspannen momentje voor jezelf.

Smoothie-tips

Smoothies zijn altijd lekker, maar maken bijzondere momenten als een moederdagontbijt éxtra speciaal. Maar, hoe gezond zijn smoothies nou eigenlijk? En weet jij hoe je écht een lekkere smoothie maakt? We geven je een paar tips voor het beste, gezondste en lekkerste resultaat.

Do’s:

  • Voor de lekkerste verhouding van groente en fruit houd je 75% groenten en 25% fruit aan.
  • Go green! Groentes bevatten maar weinig calorieën en zijn hartstikke lekker in je smoothie! Kijk hier voor een recept voor een lekkere én gezonde groene smoothie.
  • Vooral groene bladgroentes laten zich makkelijk in je smoothie mengen, zonder te overheersen in smaak. 
  • Wil je je smoothie dikker maken? Voeg dan wat havervlokken, chiazaad of avocado toe.
  • Gebruik bij voorkeur vers fruit, maar diepvries fruit is ook een optie.
  • Voor het toevoegen van vocht, gebruik je het beste verse jus, water of appelsap.

Don’ts:

  • Gebruik niet meer dan 2 stuks fruit. Dit vanwege de hoeveelheid fruitsuiker die je dan binnenkrijgt.
  • Gebruik geen gezoet fruitsap of gezoete yoghurt. Zo voorkom je dat je nog meer suikers binnenkrijgt.
  • Groenten als sperziebonen en peulen zijn vezelig van structuur. Doe ze niet in de smoothie als je er niet van houdt.
  • Meng je smoothies niet met priklimonade of ranja! Het verdekt de afzonderlijke smaken van je ingrediënten en zorgt voor een overload aan suikers.

No-waste tips!

Voor smoothies kun je allerlei fruit en groente gebruiken. Een banaan met bruine plekjes? Geen probleem. Fruit dat minder lekker is om uit de hand te eten, kan nog prima in je smoothie. En heb je iets te veel gemaakt? Geen probleem, giet het restant in ijslolly-vormpjes en vries dit in! Lekker voor een warme dag. Jummie!

Vaker ontspannen?

Wil je alle nieuwste tips en oefeningen van ‘Ontspanning bij je thuis’ direct in je mailbox ontvangen, en dagelijks een reminder krijgen om even te ontspannen? Schrijf je dan nu in voor de gratis nieuwsbrief van Quality Wellnessresorts.

Artikelen van Margriet ontvangen in je mailbox?
Schrijf je in op margriet.nl/nieuwsbrief.

Ook interessant