Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

Ontspanning bij je thuis #20: grip op je (pieker)gedachten met mindfulness

ontspanning-bij-je-thuis-4-een-droomreis-maken.png

Vind je het tijdens deze chaotische en spannende periode lastig om nog te ontspannen? Wij helpen je! In ‘Ontspanning bij je thuis’ delen we iedere dag een video, tip of oefening van de experts van Quality Wellnessresorts waar je rustig en blij van wordt.

Zo heb je iedere dag een ontspannen momentje voor jezelf.

De kracht van mindfulness

Je aandacht richten op het hier en nu zorgt voor meer rust en vergroot je geluksgevoel. Je geniet zo veel meer van de fijne, kleine dingen. En wie kan dat nu niet gebruiken in deze tijd? Mindfulness is een vorm van aandachtstraining om meer in het hier en nu te zijn. Mindfulness-trainer Suzan Biezeman helpt je vandaag op weg met een aantal tips.

Artikelen van Margriet ontvangen in je mailbox?
Schrijf je in op margriet.nl/nieuwsbrief.

Grip op je (pieker)gedachten

  1. Beweeg
    Buiten, binnen, maakt niet uit, beweging is beweging.
  2. Breng vriendelijkheid en mededogen in alles wat je doet
    Wees ook vriendelijk voor je gedachten. Als ze je ‘meenemen’, merk dat dan op en adem een paar keer diep in en uit en laat het gaan.
  3. Kijk wat het met je doet als je je verliest in het nieuws
    Je kunt ervoor kiezen helemaal geen nieuws te lezen of te kijken. Je hebt namelijk altijd een keuze! Ga in plaats daarvan iets doen waar je je prettiger bij voelt.
  4. Zie stress en angst als een natuurlijke reactie
    Maar verlies je er niet in. Als je je angstig of gestrest voelt, benoem dit voor jezelf en ga op dat moment na wat helpend voor je kan zijn: een stukje wandelen, een kopje thee zetten, een knuffel van een huisgenoot, een vriend/vriendin bellen en soms is benoemen op zichzelf al voldoende.
  5. Onderzoek je ergste ‘wat als…’-gedachten
    Blaas ze weg of laat ze bij een uitademing je systeem verlaten de aarde in. En daarnaast: als je weet waar je écht bang voor bent en daarnaar kunt kijken, dan heeft de angst minder macht over je.

Vaker ontspannen?

Wil je alle nieuwste tips en oefeningen van ‘Ontspanning bij je thuis’ direct in je mailbox ontvangen, en dagelijks een reminder krijgen om even te ontspannen? Schrijf je dan nu in voor de gratis nieuwsbrief van Quality Wellnessresorts.

Ook interessant