Gezondheid

Mooie billen in 5 minuten

mooie-billen-in-vijf-minuten.png

Voor mooie billen hoef je echt niet per se naar de sportschool. Thuis op een matje kun je al heel veel bereiken. Het enige wat je nodig hebt is zelfdiscipline en de juiste oefeningen. Hup, aan de slag voor die strakke derrière! 

De kracht van onderstaande oefeningen is dat de drie spieren die deel uit maken van je achterwerk – de gluteus maximus, de gluteus medius en de gluteus minimus – tegelijkertijd worden getraind. Hierdoor verhoog je de spiergroei en worden je billen sneller mooi gevormd. Daarnaast maak je eveneens je heupen sterker. Niet onbelangrijk, want die ondersteunen het kogelgewricht tussen dijbeen en bekken.

5 oefeningen voor mooie billen

Voor alle onderstaande oefeningen geldt dat je de bewegingen zo vaak mogelijk herhaalt in 60 seconden. Je mag geen pauze nemen tussen de oefeningen door. Ontspan ook bij alle oefeningen je nek en trek je navel zo ver mogelijk in. Dan train je ook meteen je buikspieren mee.

Oefening 1
Ga in de kruiphouding op de grond zitten. Plaats hierbij je handen recht onder je oksels of leun met je lichaam op je ellebogen. Lift hierbij eerst je rechterknie zijwaarts. Na 30 seconden wissel je van been en hef je je linkerknie zijwaarts.

Oefening 2
Blijf in de kruiphouding. Gooi nu je rechterbeen omhoog zodat je een hoek van 90 graden maakt. Lift dan vervolgens lichtjes je been op en neer. Zorg ervoor dat je bij deze oefening je voeten flext, dus richt ze naar het plafond. Wissel na 30 seconden van been.

Oefening 3
Ga op  je rug liggen met de knieën gebogen en de voetzolen op de grond. Til nu je bekken op, waarbij je je billen aanspant. Deze oefening kun je ook doen door rechts en links af te wisselen.

 

 

Ook interessant