Gezondheid

Deze kleine aanpassingen kunnen helpen met afvallen

deze-kleine-aanpassingen-kunnen-helpen-met-afvallen.jpg

Probeer je een paar kilootjes kwijt te raken, maar heb je geen zin om je complete eetpatroon om te gooien en een rigoureus dieet te volgen? Groot gelijk. Maar deze vier simpele aanpassingen kunnen al een stuk helpen met afvallen.

Want het moet natuurlijk wel leuk én haalbaar blijven.

Koffie

Hoe drink jij jouw kopje koffie het liefst? De kans is groot dat je favoriet een grote latte met volle melk en suiker is. Dit ís ook onwijs lekker, maar niet erg handig als je wilt afvallen. Zonder dat je het door hebt kun je met een gezoete latte al zo’n 150 calorieën opdrinken. Vervang de suiker dus liever door stevia (of probeer het weg te laten). En die latte? Bewaar die voor zon- en feestdagen, en drink doordeweeks het liefst zwarte koffie of koffie met een klein scheutje melk.

Boodschappenlijstje

In plaats van iedere dag na je werk richting de supermarkt te racen, kun je beter eens per week groot inkopen. Niet hamsteren, maar wel eten voor een paar dagen kopen. Normale boodschappen dus. Zo voorkom je dat je na een lange werkdag met een knorrende maag allemaal dingen in je winkelkarretje gooit die je eigenlijk beter níet kunt eten. Door met een boodschappenlijstje de supermarkt in te gaan, doe je slim en gezond boodschappen én kun je nog geld besparen ook.

Lees ook
Dít is het dieet waarmee Adele zo veel is afgevallen

Weekmenu

Oh, de verleiding om ’s avonds een maaltijd te bestellen is groot. Want na een werkdag heb je meestal totaal geen inspiratie voor het maken van een gezonde maaltijd. Herkenbaar? Stel dan iedere zondag een weekmenu op. Dat kost even wat tijd, maar geeft je heel veel rust gedurende de drukke (werk)week. Je eet er niet alleen gevarieerder door, maar voorkomt ook dat je weer een pizza in de oven gooit. Al helemaal als je de boodschappen zoals hierboven genoemd zelfs al in huis hebt gehaald tijdens het doen van de weekboodschappen.

Eerder naar bed

Na een lange werkdag ben je meestal nog wel toe aan een momentje voor jezelf. Even lekker op de bank kruipen en een boek lezen of een film kijken is daar een prima manier voor. Maar voorkom dat je daardoor te laat naar bed gaat! Want dan is de kans groot dat je maag weer begint te rommelen, met nachtelijke snacks als gevolg. En dat is niet erg handig als je wat wilt afvallen. Ga dus op tijd naar bed, zodat je voldoende slaapt. Met een uitgerust gevoel zul je de volgende dag ook nog eens minder zin in tussendoortjes hebben en gezonder eten. Een echte win win-situatie dus.

Gevarieerd eten? Dat wordt een makkie met het Margriet-kookboek. Met ruim duizend recepten uit onder meer de Hollandse, Italiaanse en Thaise keuken.





Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox?
Schrijf je in via margriet.nl/nieuwsbrief.

Bron | Vivonline
Beeld | iStock

Ook interessant