Gezondheid

Hoofdpijn? Deze oefeningen helpen!

oefeningen-tegen-hoofdpijn.png

Bij hoofdpijn grijpen we vaak snel naar het medicijnkastje. Een gezonder alternatief zou yoga kunnen zijn! Met bepaalde yoga-oefeningen kun je de spanning verlichten, de bloedcirculatie een boost geven en je geest kalmeren. Probeer het maar eens!

Rekken en strekken van de nek

Soms wordt hoofdpijn veroorzaakt door pijn in de nek. Het is dan goed om de nek een beetje op te rekken. Ga in kleermakerszit op een yogamatje of gewoon op de grond zitten. Leg je rechterhand op de linkerzijde van je hoofd en trek je hoofd zachtjes schuin naar rechts. Haal een paar keer diep adem en wissel dan van kant. Herhaal beide kanten nog een keer.

Omgekeerde V

Maak van je lichaam een omgekeerde V. Ga rechtop staan, breng je bovenlichaam naar de grond en houd je benen op de vloer. Laat je lichaam rusten op je onderarmen, dus niet op je polsen en handen. Haal steeds diep adem en laat je hoofd lekker tussen je schouders hangen. Door deze oefeningen stroomt het bloed naar je hoofd en wordt je hoofdpijn verlicht.

Benen tegen de muur

Ook vermoeidheid veroorzaakt vaak hoofdpijn. Om volledig te ontspannen ga je op je rug liggen met je billen tegen de muur. Je benen gaan in de lucht en je enkels leunen tegen de muur. Bekijk hier de oefening! 

Heb jij ook een oefening die effectief werkt tegen hoofdpijn? 

Ook interessant