Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

Goedkoop sporten? Gebruik de trap!

goedkoop-sporten-trap.png

Wil je zowel aan je conditie werken als calorieën verbranden? Daarvoor hoef je de deur niet uit. Gebruik de trap in huis als fitnessapparaat. Je verhoogt je hartslag, verbrandt vet en traint je bilspieren, hamstrings, biceps, triceps meer dan op een vlakke ondergrond.

Fitnessinstructeur Anna Renderer doet in onderstaande video vijf eenvoudige work-outs voor die je dagelijks thuis kunt uitvoeren als je een rechtetrap hebt. Uiteraard kun je deze oefeningen – net als Anna – ook in de buitenlucht uitvoeren. In de zomer wel zo aantrekkelijk!

Meer oefeningen

Daarnaast kun je de trap ook gebruiken om jezelf op te drukken. Plaats hierbij je handen op de tweede trede en strek je benen naar achter. Druk jezelf daarna een aantal keren op. Je triceps kun je trainen door op de rand van de tweede of derde trede te gaan zitten en je armen naast je lichaam te plaatsen. Druk jezelf op door druk te zetten met je handpalmen en je achterwerk omhoog te tillen. Doet dit een paar keer op en neer en houd hierbij je benen gestrekt met je hielen op de grond.

Succes!

Ook interessant