Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

Geen tijd voor sport? 7 tips om weer te beginnen

wandelen-anwb.jpg

Niet zo actief de laatste tijd? Omdat je geen tijd hebt om te sporten, of omdat je te moe bent? Zo overwin je de belangrijkste obstakels om meer te bewegen!

‘Ik heb nooit tijd om te sporten’
Oplossing: houd eens een week lang al je dagelijkse activiteiten bij. Je zult zien dat er minstens drie momenten van een half uurtje zijn die je kunt gebruiken om een wandeling te maken, te fietsen, of wat voor lichamelijke activiteit dan ook.

‘Ik heb niemand om mee te sporten’
Oplossing: word vrienden met mensen die lichamelijk actief zijn. Word lid van een wandelclub of een andere sportclub waar mensen samen in kleine groepen sporten.

‘Ik ben zo moe als ik ’s avonds thuiskom van mijn werk’
Oplossing: zorg dat je beweegt op de momenten van de dag of de week dat je je fit voelt, bijvoorbeeld in de lunchpauze of in het weekend.

‘Ik heb nog zo veel andere dingen te doen’
Oplossing: plan vooruit. Maak van beweging een dagelijkse of wekelijkse routine en zet het in je agenda. Houd jezelf aan je eigen afspraken.

‘Ik ben bang voor blessures’
Oplossing: raadpleeg een fysiotherapeut, sportcoach of arts over welke vorm van beweging het best bij jouw lichaam, gezondheidssituatie en leeftijd past.

‘Ik ben te oud om iets nieuws te leren’
Oplossing: kies een type beweging waar je niets nieuws voor hoeft te leren, zoals wandelen, traplopen, joggen of fietsen.

‘Ik heb kleine kinderen en geen tijd voor mezelf’
Oplossing: wissel babysitten af met een vriendin of buurvrouw die zelf ook kleine kinderen heeft. Als de kinderen ouder worden, kun je ook samen met hen wandelen of fietsen.

Bron | cdc.gov

Lees ook > Meer calorieën verbranden met wandelen?

Ook interessant