Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

Geen smoesjes, zin maken!

juiste-tijdstippen-om-te-sporten.png

Of je nu een fanatieke sporter bent of niet, soms zijn er vast wel dagen, of misschien wel weken dat het gewoon even niet uitkomt, of dat je echt helemaal geen zin hebt om je hardloopschoenen aan te trekken. Er zijn dan 2 dingen die je kunt doen. Of je blijft zitten op de bank en denkt ‘ik ga volgende week wel weer’. En dat doe je dan weken achter elkaar. Of je sleurt jezelf van de bank en máákt zin.

Met deze tips hou jij het sporten wél vol:

  1. Schrijf het in je agenda
    Zorg dat het een gewoonte wordt om te sporten. Zet in je agenda wanneer je sport en doe dit zo veel mogelijk op hetzelfde tijdstip. Structuur geeft houvast en rust in je hoofd.
  2. Welke sport past bij jou?
    Vind je de sportschool eigenlijk behoorlijk saai, of moet je je echt dwingen je hardloopschoenen aan te trekken? Kijk dan of je een paar proeflessen van een andere sport kunt volgen. Past bootcampen, fietsen, kickboksen of tennis misschien toch beter bij je?
  3. In een team of alleen?
    Als je alleen sport, ben je ook zelf verantwoordelijk voor je motivatie. Samen sporten, met een maatje of bijvoorbeeld in een team kan een goede stok achter de deur zijn.
  4. Stel een doel
    Het kan heel motiverend werken om jezelf een doel te stellen. Geef je bijvoorbeeld op voor een hardloopwedstrijd in de buurt over een paar maanden. Dan heb je iets om naartoe te werken.
  5. Gewoon gaan
    Natuurlijk zijn er talloze excuses om iets niet te doen, of ergens niet heen te gaan. Dan zal het nooit lukken. Ga het gewoon doen! Met kleine stapjes zul je merken dat je steeds iets sneller wordt, verder komt en minder snel bent uitgeput. En uiteindelijk krijg je er zelfs plezier in!

Wedden dat je blij bent dat je toch bent gegaan?

Lees ook:

 

Ook interessant