Gezondheid

Deze dingen kun je het beste eten om gehydrateerd te blijven

eating-and-enjoying-watermelon.jpg

Het is met dit weer belangrijk dat je genoeg drinkt. Maar wanneer je het water een beetje beu bent, kun je ook voedingsmiddelen eten waar veel water in zit. Zo kom je toch aan genoeg vocht én heb je een lekker verfrissende maaltijd.

Al deze groentes en fruit bevatten een watergehalte tussen de 90 en 100 procent.

Selderij

Deze groente bevat niet alleen veel water, maar ook veel vezels. Ideaal dus, een extra gezonde snack op een hete dag.

Komkommer

Een lekkere, frisse toevoeging aan de salade of als losse snack.

Tomaten

Met tomaten kun je alle kanten op: lekker in salades, op je broodje gezond of gewoon als lekkere snack. Tip: serveer snoeptomaatjes met bolletjes mozzarella en een blaadje basilicum. Ook lekker voor bij de barbecue.

IJsbergsla

Lekker om samen met de komkommer te eten. Wanneer je een salade maakt, voeg er dan ook donkere bladgroenten aan toe zoals spinazie of Romeinse sla, zodat je ook vezels en voedingsstoffen binnenkrijgt. Die bevat ijsbergsla namelijk wat minder.

Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox?
Schrijf je in via margriet.nl/nieuwsbrief.

Radijsjes

Je moet wel van de pittig-zoete smaak van radijzen houden, maar dan heb je wel een hele gezonde snack die veel water én antioxidanten bevat.

Groene paprika’s

Groene paprika’s bevatten net iets meer water dan de gele en rode versies.

Watermeloen

De naam zegt het al: watermeloen bevat veel water. Het is de meest hydraterende fruitsoort, en ook gewoon een heel lekkere snack die meteen een zomers gevoel geeft.

Andere hydraterende groente- en fruitsoorten zijn: spinazie, stervrucht, aardbeien, broccoli, bloemkool, pompelmoes, babywortels en cantaloupe. Maar: vergeet ook niet genoeg water te drinken, want dat blijft ook belangrijk. Benieuwd hoeveel water je op een dag moet drinken? Zó kun je het berekenen.

Bron| HLN.be
Beeld| iStock

Ook interessant