Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

Vetrolletjes? Deze 3 oefeningen zijn effectief!

oefeningen-tegen-vetrolletjes.png

De bovenbenen en heupen zijn voor veel vrouwen een ‘probleemgebied’. Om daarmee af te rekenen is naast een gezond voedingspatroon ook beweging belangrijk. Door onderstaande oefeningen consequent uit te voeren (en dat kan gewoon thuis in de woonkamer), is die slankere taille écht minder ver weg dan je denkt.

Oefening 1

Ga op je zij op een matje liggen en leg je knieën in een hoek van 45 graden. Beweeg daarna je linker- of rechterbeen (het is maar net hoe je ligt) langzaam omhoog, terwijl de enkels tegen elkaar aan blijven liggen. Zorg dat je romp recht blijft en dat je bilspieren aangespannen zijn. Herhaal deze oefening 10 tot 15 x op elke zij.

Oefening 2

Ga rechtop staan en span je buikspieren aan. Zet vervolgens met je rechterbeen een grote stap naar rechts en buig je linkerbeen naar beneden. Kom omhoog en herhaal. Belangrijk is om je rug zo recht mogelijk te houden.

Oefening 3

Ga in de kruiphouding op een matje zitten. Plaats hierbij je handen recht onder je schouders en je knieën recht onder je heupen. Lift daarna je linkerbeen naar de zijkant totdat je dijbeen parallel is aan de grond. Houd dit even vast en laat ‘m daarna weer langzaam zakken. Herhaal deze oefening 15 x aan iedere kant.

Doe jij al een van deze oefeningen?

 

Ook interessant