Deze yogaposes helpen tegen een opgeblazen gevoel Beeld Getty Images
Beeld Getty Images

Deze vijf yogaposes helpen tegen een opgeblazen gevoel

Regelmatig last van een opgeblazen gevoel in je buik? Dan weet je hoeveel negatieve impact dit op je dag kan hebben. Gelukkig is er genoeg aan te doen -van probiotica slikken tot bepaalde voedingsstoffen mijden. Maar ook yoga kan het gevoel verlichten.

En dan gaat het om precies te zijn om déze yogaposes.

Een opgeblazen gevoel in je buik

Een opgeblazen gevoel in je buik kan heel wat oorzaken hebben, maar of het nou door de onjuiste voeding, een intern probleem of een hoge hoeveelheid snacks komt: het liefst wil je er zo snel mogelijk vanaf. Die opgeblazen buik kan namelijk niet alleen veel pijn doen, maar zorgt ook vaak voor ongemakkelijke momenten en regelmatige bezoekjes aan het toilet. Gelukkig bestaan er genoeg manieren om het onaangename gevoel snel te verlichten: denk aan het slikken van probiotica of het vermijden van bepaalde voedingsstoffen waar je lichaam intolerant voor is. Maar ook de juiste lichaamsbeweging kan dat opgeblazen gevoel als sneeuw voor de zon doen verdwijnen. Vooral yoga werkt effectief, en dan om precies te zijn onderstaande poses.

Deze yogaposes helpen tegen een opgeblazen buik

  • De cobra: start liggend op je buik, met je ellebogen onder je schouders en je handen plat op de grond. Adem in en druk jezelf op totdat je borst vrijkomt van de grond. Hou dit 3 tot 5 seconden vol.
  • Supine twist: start liggend op je rug, met je knieën opgetrokken. Strek je armen uit naar de zijkant en adem uit, terwijl je je knieën rustig naar de zijkant laat vallen. Houd deze pose voor 30 seconden aan, en doe hetzelfde met de knieën aan de andere kant.
  • Cat cow: start op handen en knieën, met je handpalmen recht onder je schouders en je knieën recht onder je heupen. Adem uit, terwijl je je rug naar het plafond bolt. Adem vervolgens in, terwijl je van je rug een kommetje maakt en naar het plafond kijkt. Herhaal dit een stuk of 10 keer.
  • Child’s pose: zit op je knieën en spreid deze licht. Beweeg je billen richting je hielen, terwijl je voorover leunt en je armen gestrekt voor je houdt. Adem diep in en uit terwijl je je lichaam volledig probeert te ontspannen.
  • Bridge pose: start liggend op je rug, met je knieën gebogen de lucht in. Plaats je voeten ter breedte van je heupen, en til je billen op richting het plafond terwijl je je bilspieren aanspant. Houd dit enkele seconde vast en herhaal de pose 5 tot 10 keer.

Bron | Bustle

Leonie CollombonGetty Images

Op alle verhalen van Margriet rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@margriet.nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden