Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

De personal trainer: ‘Wandelen is de beste basis’

tipdag1717.png

Tijdens de Fit Challenge krijg je elke dag een tip van een expert uit Margriets deskundigenpanel. Dag 17: personal trainer Jesse Ramsoebhag vindt wandelen één van de beste manieren om met (meer) bewegen te starten.

Jesse: “Heb je lang niet aan beweging gedaan? Wandelen is een uitstekende, zo niet de beste, manier om de eerste stappen te zetten naar een actiever bestaan. Je hoeft het niet te leren, het is goedkoop en je kunt het vrijwel overal doen! Drie keer per week twintig minuten stevig doorwandelen is goed voor je spieren, gewrichten en hart- en bloedvaten, het werkt bloeddruk- en cholesterolverlagend én het vermindert de kans op botontkalking. Bovendien zorgt het voor een blij gevoel. Maar: loop niet te hard van stapel. Als je te moe bent na een wandeling, ga je opzien tegen een volgende keer. Begin daarom met een aantal rustige, korte wandelingen en volg daarna eventueel een wandeltrainingschema, waarin je het stevig wandelen langzaam opbouwt van tien minuten naar uiteindelijk dertig of misschien wel zestig minuten. Begin altijd met vijf minuten rustig inwandelen en eindig met vijf minuten rustig uitwandelen. Zorg bij voorkeur ook voor goede loopschoenen om blessures te voorkomen!”

Wil je ook je buik, billen en benen verfraaien? In zijn work-outvideo’s laat Jesse zien hoe je met enkele eenvoudige oefeningen aan je figuur kunt werken. 

ajesOver Jesse

Jesse Ramsoebhag is personal trainer, lifestyle coach en model. Hij richtte Body and Mind Control op, met zijn eigen trainingsprogramma. Hij motiveert en stimuleert zijn cliënten om hun doelstellingen te behalen, zoals afvallen, aankomen, conditionele training of spieropbouw.

 

Ook interessant