Gezondheid

De personal trainer: “Bewegen is goed voor je hormonen”

tipdag1000.png

Tijdens de Fit Challenge krijg je elke dag een tip van een expert uit Margriets deskundigenpanel. Dag 10: personal trainer Jesse Ramsoebhag weet hoe je voor je hormonen zorgt.

Jesse: “Wist je dat naarmate je actiever bent, je lichaam meer hormonen aanmaakt? Zo produceren je hersenen bijvoorbeeld serotonine als je beweegt, ook wel het ‘gelukshormoon’ genoemd. Sporten is daarom een uitstekend medicijn tegen neerslachtige gevoelens. Daarnaast leidt de omzetting van cholesterol tot meer aanmaak van progesteron bij vrouwen, en testosteron bij mannen. Deze hormonen zorgen voor meer plezier in het leven, meer energie en een hoger libido. Ook bevordert progesteron de vetverbranding, verhoogt het de weerstand tegen ziektes en werkt het ontstekingsremmend. Vrouwen die regelmatig bewegen – op welke leeftijd dan ook – hebben zelfs minder kans om borstkanker te ontwikkelen! En alsof dat nog niet genoeg is: door te bewegen en gezond te eten, verminder je de kans op osteoporose, iets waar vrouwen in de overgang extra gevoelig voor zijn.”

Wil jij je buik, billen en benen verfraaien?In zijn work-outvideo’s laat Jesse zien hoe je met enkele eenvoudige oefeningen aan je figuur kunt werken. 

ajesOver Jesse

Jesse Ramsoebhag is personal trainer, lifestyle coach en model. Hij richtte Body and Mind Control op, met zijn eigen trainingsprogramma. Hij motiveert en stimuleert zijn cliënten om hun doelstellingen te behalen, zoals afvallen, aankomen, conditionele training of spieropbouw.

 

Ook interessant