Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

De juiste voeding tegen huidveroudering

spotlight-huidveroudering.png

Het biologische proces van huidveroudering begint vanaf de leeftijd van vijfentwintig. Niet heel fijn, maar met de juiste voeding en huidverzorging kan het verouderingsproces van de huid flink vertraagd worden.

Een goede sunblock blijft natuurlijk het allerbelangrijkste als het gaat om goede huidverzorging. Maar ook sommige ‘superfoods’ hebben effect in de strijd tegen rimpels en schadelijke UV-straling. Bepaalde voedingsmiddelen bevatten specifieke antioxidanten die als een soort schild voor je huid fungeren. Welke dat zijn?

Tomaat

Tomaten zijn rijk aan zowel het antioxidant lycopeen als vitamine C, die goed werken tegen UV-straling. Ook zijn ze rijk aan water en bevatten ze geen suiker, wat nog eens voor een extra dosis hydratatie zorgt voor je huid.

Aardbei

Aardbeien zijn naast een heerlijke snack ook heel gezond voor je huid. Ze bevatten vitamine C en helpen rimpels te verminderen. Heerlijk om te snoepen dus tijdens deze zomerse dagen.

Bladgroentes

Alle bladgroentes met een groene kleur hebben vitamine A in zich. Waar dit goed voor is? Vitamine A helpt de huid soepel te houden en werkt goed tegen uitdroging en acne.

Paprika

Rode paprika’s zijn goede voedingsmaatjes voor een flinke dosis vitamine C. Ideaal voor een picknick of een gezonde snack. Rauw houden ze alle belangrijke stoffen in zich, maar ook gegrild of geroosterd doen paprika’s hun werk.

Bessen en bramen

Zwarte bessen en bramen bevatten flink wat antioxidanten, wat zorgt voor vermindering van schade aan de bloedvaten en voor een betere huidkwaliteit.

Groene thee

Groene thee

Groene thee is voor veel dingen goed, maar vooral voor je huid. De antioxidant in dit goedje, ook wel EGCG genoemd, helpt tegen rimpels en schijnt ook te werken tegen huidkanker. Drink een paar kopjes ijskoude groene thee per dag, of drink het lekker warm bij het ontbijt.

Zalm

Zalm zit vol omega-3 vetzuren, die niet alleen huidschade helpen verminderen, maar ook ontstekingen tegengaan en je hart goed zijn werk laten doen. Eet een paar porties per week of een visolie-supplement. Als je veganist bent: vlas en chia zijn goede vervangers.

Ook interessant