Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

De eerste week SimpelSlank van Inge: ‘Chocolade is mijn grootste valkuil’

inge-simpelslank1.jpg

Margriet-redacteuren Colette, Hélène, Inge, en Annemarie doen mee aan de SimpelSlank-Challenge. Hoe de eerste week van chef Mode, Beauty & Lifestyle Inge Truijens verliep, vertelt ze hier.

“Al ruim voor 1 januari was duidelijk dat Margriet met de SimpelSlank-Challenge zou starten. Toen er werd gevraagd wie er mee wilden doen hoefde ik niet lang te aarzelen. De ruim vijf kilo te veel, zitten vooral rond mijn buik en dat stoort mij al een tijdje. Deze challenge is het steuntje in de rug om dit nu echt aan te pakken. Dus vol goede moed ben ik gestart met gezond eten. Suikers laten staan, niet meer snoepen en genoeg drinken. Ik vul , omdat ik veel onderweg ben, mijn voeding in op de app Fatsecret en zorg dat ik rond de 1.500 calorieën blijf.

Met het doornemen van de SimpelSlank-special kwam ik erachter dat ik eigenlijk te weinig eet. Lang niet zo veel boterhammen als wordt aanbevolen en te weinig groente en fruit. Dus ik heb eerst boodschappen gedaan met de juiste lijst. Veel fruit op de schaal en veel groente in de koelkast. Omdat ik van brood voor mijn gevoel ook een dikke buik krijg ben ik begonnen met zelf speltvolkorenbrood bakken. Lekker en gezond. De eerste uitdaging was het nieuwjaarsontbijt op de redactie. Maar de oplossing was heel simpel. Er stond een lekker schaal met fruit en daar heb ik een glaasje van genomen. De volgende dag was er een collega jarig die zelf chocolade had gemaakt. Zag er super uit, maar ik heb afgeslagen. Daarmee merkte ik ook wel dat het niet leuk is voor de jarige als iedereen in januari niet neemt en er veel overblijft. Maar chocolade, en daarmee de suiker, is mijn grootste valkuil en als ik eenmaal begin ben ik weer verslaafd.

Veel verleidingen zullen blijven komen omdat op de perspresentaties die ik bezoek altijd heerlijk eten staat. Zo ook afgelopen vrijdag. Een heerlijke tafel vol cakejes en een ontbijtyoghurt. Mijn oplossing voor dit soort momenten blijft toch mijn vaste eetmomenten aanhouden met mijn eigen bereide ontbijt of lunch.

Helaas schoot mijn sportschoolbezoek erbij in door diezelfde perspresentatie, maar het gebrek aan beweging heb ik enigzins goedgemaakt door met het gezin een uur te wandelen in het bos en al shoppend te wandelen door Utrecht. Maar die beweging moet er de komende week wel echt weer komen, want alleen de trap nemen op het werk is echt niet voldoende.

Een echte oppepper is wel dat mijn weegschaal inmiddels al drie kilo minder aangeeft dan waar ik mee begon. Ik ben dus goed op weg. Nu nog volhouden en alle verleidingen weten te weerstaan.”

Foto 1: Versgeperste ananassap met ijsblokjes
Foto 2: Volle fruitschaal voor de tussendoortjes
Foto 3: Shoppen en wandelen door Utrecht


Speltvolkoren gebakken met de broodmachine


Foto 5: Homemade chocolade als verjaardagstraktatie van collega Carla
Foto 6 & 7: Verleidingen op perspresentatie van Dr. Hauschka


Zelfgemaakte soep mee naar de redactie

 

Lees meer over SimpelSlank!

Ook interessant