Gezondheid

Dag 45: wat is de optimale voeding voor tijdens de overgang?

visengroen2.png

Tijdens de Fit Challenge ontvang je dagelijks een voedingstip van detox-coach Jacqueline van Lieshout. Dit is haar tip voor dag 45:

“De overgang is een intense periode in het leven van een vrouw en iets waar we weleens wat beter over geïnformeerd kunnen worden. Met name op het gebied van voeding en de invloed hiervan op ons welzijn. Soja is prima, maar dan alleen de gefermenteerde sojaproducten (miso, natto, tempeh, tamari en gefermenteerde sojasaus). Eet verder zo min mogelijk fabrieksvoeding. Leer de etiketten lezen en kies daarnaast voor producten die van nature rijk zijn aan voedingsstoffen (zoals veel kleurrijke groenten, vis, eieren en goed (biologisch) vlees. Ook kun je, als aanvulling, voedingssupplementen gaan slikken. Een aantal voedingsstoffen heb je in de overgang heel hard nodig en die kun je niet altijd alleen maar uit je eten halen. Laat je hiervoor goed informeren bij een goede drogist.”

In 60 dagen fit en slank(er)
Schrijf je in voor de gratis Margriet Fit-nieuwsbrief en ontvang elke dag gezonde recepten, oefeningen en tips van een voedingscoach. Samen met Margriet werk je aan een gezondere leefstijl in 60 dagen.

[sm-iframe height=”300″ src=”http://messagent.sanomadigital.nl/optiext/optiextension.dll?ID=yW7y_BMtB58zUaAptcLWth24A8lC9m6S7wHfswoXf62qRmiOP%2BiLKCNXW6wgXbEz22Vi0SmPVO9OkjTjcW”]

Spreekuur en ervaringen delen
Margriet organiseert wekelijks een spreekuur via Facebook met detox-coach Jacqueline van Lieshout. Je kunt bij haar terecht  met vragen over gezond eten. Wil je ervaringen delen met andere deelnemers? Word dan lid van de Margriet Fit Challenge Facebookgroep!

Ook interessant