Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

10.000 stappen per dag is gezond: zo haal je dat

young-fitness-woman-hiker-legs-at-forest-trail.jpg

Iedere dag 10.000 stappen zetten wordt wereldwijd gezien als de norm voor een gezond leven. De dagelijkse portie beweging die je ermee krijgt, is niet alleen goed voor je hart en bloedvaten, gewicht en geheugen, bloeddruk en cholesterol, maar ook voor je humeur en nachtrust. Zo haal je het aantal stappen.

In 10.000 stappen leg je maar liefst zo’n zeven kilometer af. Bijkomend voordeel: wandelen is gratis en kan altijd en overal.

 Vier tips om 10.000 stappen per dag te zetten:

  1. Een stappenteller houdt precies bij hoeveel je beweegt. Voor een paar euro koop je al een simpele variant. Ook veel smartphones hebben tegenwoordig een stappenteller.
  2. Extra stapjes sprokkel je overal vandaan: parkeer de auto eens wat verder weg. Neem de trap in plaats van de lift of ga lopend naar de supermarkt, in plaats van met de fiets.
  3. Red je 10.000 niet? Bouw dan langzaam op. Probeer in plaats van 3000 stappen, eens een week lang 3.500 stappen per dag te zetten en de week erop 4.000. Zo beweeg je binnen no-time een stuk meer dan voorheen.
  4. Samen wandelen maakt bewegen nóg leuker!

(Tekst: Julie de graaf)

M16 Cover_72dpiDeze tekst vind je ook in Margriet 16 2016. Gemist? Je kunt deze editie nabestellen op Tijdschrift 365.nl

 

 

Ook interessant