Gezondheid

Calorieën verbranden? 14 makkelijke manieren!

tuinieren.png

Je hoeft de mooie zomerse dagen niet per se in de sportschool door te brengen om fit te blijven. Met verschillende buitenactiviteiten verbrandt je lichaam ook de nodige calorieën.

Grasmaaien

Hoewel het verleidelijk is om dit karwei uit te besteden aan je partner of kinderen, loont het toch om het zelf te doen. Vooral het moment waarop je de grasmaaier moet verplaatsen of bergopwaarts moet duwen, worden je spieren aangesproken.

Aantal verbrande calorieën: 196

Badminton

Badminton is sport nummer 1 op de camping. En daar moeten we zeker niet lacherig om doen, want een beetje heen en weer slaan is een geweldige workout voor onze benen, billen en arm- en schouderspieren.

Aantal verbrande calorieën: 150 

Jeu de boules

Nog zo’n fijne campingsport: jeu de boules. Hoewel het niet vermoeiend lijkt, moet je het effect op je lichaam niet onderschatten. Het door de knieën zakken en het halen van de ballen zet je achterwerk en dijen aan het werk.

Aantal verbrande calorieën: 90

Golfen

Laat de golfkar achter en maak van je dagje golfen een cardio- en krachttraining door zelf, al wandelend, de clubs van hole naar hole te verplaatsen.

Aantal verbrande calorieën: 161

Paardrijden

Bij paardrijden is niet alleen het paard in actie. Ook voor de ruiter is het een intensieve workout, vooral voor de binnenkant van de dijen. Je achterwerk en benen gaan eveneens lichtelijk branden, vooral wanneer het tempo van het paard stijgt.

Aantal verbrande calorieën: 143

Suppen

Balanceren op een surfboard dat op het water drijft ziet er misschien moeilijk uit, maar eigenlijk is het vrij eenvoudig als je het eenmaal onder de knie hebt. Tijdens het peddelen worden al je spieren aan het werk gezet. Een heerlijke, zomerse workout!

Aantal verbrande calorieën: 200

Kajakken

Heb je tijdens je vakantie de kans om te kajakken? Doen! Het is niet alleen een leuke manier om de omgeving te verkennen, je traint ook nog eens je six-pack op een effectieve manier. Om de kajak vooruit te krijgen, moeten je romp en armen flink aan het werk.

Aantal verbrande calorieën: 179

Sightseeing

Op stedentrip? Door langs bezienswaardigheden te lopen, verbrand je ook al de nodige calorieën. En als je af en toe omhoog moet lopen, worden je hamstrings en bilspieren ook nog eens flink getraind.

Aantal verbrande calorieën: 129

Zwemmen

Verkoeling nodig? Spring in het zwembad. Zelfs als je niet fanatiek baantjes trekt, verbrand je al de nodige calorieën. Bovendien is bewegen in het water een goede training voor het hele lichaam.

Aantal verbrande calorieën: 204 calorieën

Skeeleren

Een goede workout voor benen, heupen en billen is skeeleren. Heb je er nog een paar liggen? Trek ze meteen aan!

Aantal verbrande calorieën: 168 calorieën

Frisbeeën

Frisbeeën is meer dan een ontspannen activiteit. Als je een beetje fanatiek aan de slag gaat, verbrand je 272 calorieën in dertig minuten.

Aantal verbrande calorieën: 272 calorieën

Fietsen

Fietsen is een geweldige manier om je lichaam in conditie te houden. Met een lichte fietstocht verbrand je zelfs meer calorieën dan met wandelen, en als je wat heuvels moet beklimmen worden je benen ook nog eens gespierd.

Aantal verbrande calorieën: 204 calorieën

Tennis

Pak je racket en nodig je partner, buurvrouw of vriendin uit voor een partijtje tennis. Een goede workout voor je hele lichaam.

Aantal verbrande calorieën: 272 calorieën 

Tuinieren

Met tuinieren sla je twee vliegen in een klap. Je maakt je tuin mooier én je verbrand calorieën. Voortdurend buigen en hurken is geweldig voor je bilspieren.

Aantal verbrande calorieën: 136 calorieën

Ook interessant