Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

Blender? Maak gezonde smoothies!

smoothie.jpg

Is het weer zo’n dag waarop je wakker wordt en geen energie lijkt te hebben? Slinger dan de blender aan en maak oppeppende drankjes, zoals deze smoothie met blauwe bessen en granaatappel-frambozensap!

Blauwe bessen zijn misschien dan wel klein van formaat, het zijn wel kleine antioxidanten-bommetjes. Antioxidanten gaan ondermeer veroudering tegen. De bessen zijn ook rijk aan vitamine C en bevatten een stof die een versterkend effect op de bloedvaten hebben.

Voeg aan je smoothie ook granaatappel en frambozen toe. Deze vruchten geven door hun hoge gehalte aan vitamine C een extra energieboost aan de smoothie. Daarnaast levert de granaatappel ook nog eens veel antioxidanten, ijzer en kalium. 

Wat heb je nodig? 

350 g blauwe bessen
2 dl granaatappel-frambozensap
1-2 el vloeibare honing

Zo maak je het!

Houd 50 g van de bessen apart en rijg ze aan vier prikkers. Pureer in een blender de rest van de bessen met de helft van het sap tot een gladde puree, schakel de blender terug naar de laagste stand en schenk de rest van de het sap erbij. Maak op smaak met honing en zet tot gebruik koel weg. Verdeel de smoothie over gekoelde glazen en zet de prikkers erin.

5 goede blenders!

Voor het maken van smoothies is een goede blender onmisbaar. Handig is dat je met de meeste blenders ook ijsblokjes kunt crushen en soep en sauzen kunt bereiden.

Kijk voor meer blenders in de shop van Margriet!

Ook interessant