Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

Afvallen. Zo hou je het vol!

winactie_stepaday2-png.png

We zijn allemaal van plan strak in onze bikini te verschijnen. Maar je houden aan dit voornemen kan lastig zijn. Er komen namelijk veel uitdagingen om de hoek kijken. Misschien vind je het moeilijk om al dat lekkers te laten staan of kan je de hele dag alleen maar aan eten denken. Lees deze vijf tips om je door deze momenten heen te helpen!

Plan van Aanpak

Bepaal voordat je begint met afvallen, waarom je zo graag gewicht kwijt wilt raken. Zodra je weet wat je motivatie is schrijf je deze op. Plak of hang het blaadje op een plek die je vaak ziet. Zo kan je ook in moeilijke momenten hier kracht uit halen.

Duidelijk doel

We willen er allemaal uitzien als een fotomodel, maar vraag jezelf af of dit wel echt haalbaar is. Door een duidelijk doel te stellen voorkom je frustraties en dat je weer terugschiet in oude gewoontes. Besef dat niemand perfect is. Het gaat erom dat je je gezond voelt en lekker in je vel zit.

Blijf eten

Blijf vooral eten tijdens het afvallen. Het gaat niet alleen om de hoeveelheid, maar vooral om wát je eet. Door geen of te weinig eten vertraag je niet alleen je stofwisseling, maar krijg je ook onvoldoende voedingsstoffen binnen.

Ga bewegen!

Sporten is een struikelblok voor veel mensen. Logisch natuurlijk. Na een dag hard werken, eten koken en het huis opruimen ga je het liefst bankhangen. Maar wist je dat je jezelf helemaal niet zo in het zweet hoeft te werken? Met alledaagse bezigheden kan je ook aan voldoende beweging komen. Laat wat vaker de auto staan en ga lekker lopen of uitwaaien op de fiets.

Regelmaat

Probeer regelmatig, om de twee of drie uur, iets te eten. Zo houd je je stofwisseling op gang en voorkom je trek. Zorg dat je gezonde tussendoortjes in huis hebt en maak altijd een boodschappenlijstje voor je de supermarkt in gaat. Zo zorg je dat je slank de supermarkt uitgaat!

 

Ook interessant