Gezondheid

Afvallen doe je door slim eten: 6x deze producten passen daarbij

afvallen-doe-je-door-slim-eten-6x-deze-producten-passen-daarbij.jpg

Het volgen van ingewikkelde diëten of als een bezetene gaan trainen is helemaal niet nodig, je kunt beter slim eten. Daar mag best eens een stukje chocolade tussen zitten. Door slimme keuzes te maken en te kiezen voor functionele voeding voel je je toch verzadigd. Zo hoef je niet de hele dag met honger rond te lopen en kun je tóch afvallen.

Print dit lijstje met functionele voeding uit op een papiertje en hang het op de koelkast.

Afvallen

We hebben inmiddels allemaal voldoende kennis in huis om in ons eetpatroon de gezonde en ongezonde producten te onderscheiden. Een maaltijd overslaan om een gezond figuur te krijgen is helemaal niet nodig, en sterker nog: helemaal niet goed voor je. Wat je nodig hebt zijn goed functionerende hersenen en een portie doorzettingsvermogen om slim te gaan eten.

1. Quinoa: rijk aan vezels, laag in calorieën

Quinoa is eiwitrijk, zit boordevol vezels en bevat een waslijst aan vitamines. Daarnaast veroorzaakt het geen piek in de bloedsuikerspiegel waardoor je geen after dinner dip hebt.

2. Superfood boerenkool

Boerenkool bevat weinig calorieën, maar zit wel boordevol kalium, vitamine K, vezels en ijzer. Deze voedingsstoffen stimuleren je spijsvertering en daarnaast helpt het lage gehalte aan vet en calorieën je tijdens het afvallen.

3. Noten

Het Voedingscentrum adviseert om elke dag een klein handje (ongeveer 25 gram) ongezouten noten te eten vanwege de positieve effecten op de gezondheid. Cashewnoten bevatten de minste calorieën. Ideaal als snack en het geeft je een vol gevoel.

4. Wortelen: stevige snack

In wortels zitten veel vezels waardoor je snel het gevoel hebt dat je vol zit. Je hoeft dus niet op zoek naar andere ongezonde alternatieven. Zet een bakje naast je neer en je kunt ongegeneerd snacken.

5. Chocolade

Chocolade bevat veel verzadigde vetten en suikers, en daarmee dus veel calorieën. Maar een kleine hoeveelheid chocolade per dag kan een positief effect op je gezondheid hebben. Let wel: het gaat hier om de pure variant! Als je een klein blokje donkere chocolade ongeveer 20 minuten vóór de maaltijd op je tong laat smelten, zullen de hersens hormonen vrijgeven die zorgen voor een verzadigd gevoel.

6. Spinazie

Spinazie bevat een grote hoeveelheid voedingsstoffen, waaronder ijzer. Daarnaast zitten er extreem weinig calorieën in spinazie en dus ideaal om mee te varieëren in bijvoorbeeld salades of volkoren pasta’s.

Bron | Manners.nl
Beeld | iStock

M18

Margriet 18 ligt in de winkels, en dit extra nummer staat volledig in het teken van 75 jaar vrijheid. Haal het nummer snel in huis of bestel ‘m veilig online zonder extra verzendkosten.

Ook interessant