Gezondheid

Afvallen in 2019? Dit helpt je alvast bij je goede voornemens

succesvol-afvallen.jpg

Het nieuwe jaar staat weer voor de deur, tijd om een lijstje te maken met goede voornemens.  Of misschien heb je er al wel over nagedacht? Op veel lijstjes staat afvallen. Na de kerstdagen vol met lekker veel eten en drinken is het toch tijd om weer wat fijner in je vel te zitten. Haal nu alvast de tools voor deze goede voornemen in huis, dan kun je meteen op 1 januari met een schone lei beginnen!

Margriet samen met vtwonen

Bereid je maaltijden voor

Thuis een gezonde omelet bakken in de ochtend, een salade ’s middags of lekker bananenpannenkoekjes en ’s avonds heerlijk vis met groenten. Als je tijd en thuis bent is gezond eten makkelijker dan wanneer je op pad bent en vaak in de verleiding komt. Probeer de verleiding te weerstaan door je maaltijden voor te bereiden en mee te nemen. Zo voorkom je een honger gevoel en ben je altijd voorbereid. Met behulp van het boek ‘On the Go’ van Rens Kroes maak jij heerlijke meeneemgerechten, ontbijtjes on the go en veel meer. Want een gezonde levensstijl hoeft – ook als je druk bent – niet heel ingewikkeld te zijn. Koop het boek On the Go bij vtwonen!

Meten is weten

Je eet gezonde producten maar je valt maar niet af. Zolang je meer binnenkrijgt dan dat je verbrandt, zul je niet afvallen. Het kan handig zijn om je eten af te wegen. 150 gram rijst bevat veel meer dan 80 gram en soms maak je een inschattingsfout qua porties. Deze keukenweegschaal van ADE helpt je meer inzicht te krijgen in je porties en ziet er ook super tof uit in je keuken. Schaf ‘m aan via vtwonen.nl.

Eet van een rood bord

Wist je dat rood servies zorgt voor minder eetlust? De kleur rood doet ons onbewust denken aan gevaar en zorgt ervoor dat je minder eet. (volgens onderzoek van Charles Spencer, Universiteit van Oxford) En als je van een wit bord eet, ziet eten er sneller aantrekkelijker uit dan van een rood bord. Scoor nu deze rode borden (of het hele servies) van iittala en serveren maar!

Water, water, water!

In frisdranken, fruitdranken maar ook in verse sapjes zitten veel calorieën. Probeer je dagelijkse drankjes (m.u.v. koffie en thee) te vervangen voor water. Heb je ’s middags een hongergevoel? Vaak geeft ons lichaam een signaal af dat lijkt op honger, maar kan ook dorst zijn. Probeer eerst een glas water te drinken, wellicht neemt je hongergevoel dan af. Vind je het lastig om voldoende water binnen te krijgen? Koop een hippe drinkfles in de vtwonen shop, zo wordt water drinken makkelijker!

Op zoek naar meer keukengerei? Bij vtwonen is de sale in volle gang en zijn er veel meer producten te verkrijgen voor fijne prijsjes (tot wel 50%!), niet alleen voor in de keuken (ook voor in je woonkamer, slaapkamer, badkamer… want dit artikel ging niet over het goede voornemen minder geld uitgeven toch?)

Ook interessant