Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

9 persoonlijke geluksmomenten

spotlight-geluksmoment.png

Het maken van een mooie reis of iets moois beleven maakt ieder mens gelukkig. Toch kun je met kleine veranderingen in je dagelijkse leven ook ultieme geluksmomenten creëren.

Slapen

Dat slapen goed is voor de gezondheid is bekend. Trakteer jezelf daarom op een uurtje extra. Als je vermoeid bent, maakt je lichaam meer cortisol (stresshormoon) aan, wat leidt tot spanning en stress. Slaap je normaal zes tot zeven uur? Probeer eens acht uur slaap. Je zult het verschil voelen.

Knuffelen

Lekker knuffelen is een onderschat fenomeen. Met een fysieke aanraking voel je je sneller op je gemak. Dus start de dag met een goede knuffel met je kind, je partner en/of een goede vriend(in). Het werkt!

Bedankbriefje

Iemand persoonlijk bedanken met een leuk bericht of telefoontje, en vooral jezelf af en toe een schouderklopje geven maakt je een gelukkiger mens. Ga voor het slapen na wat je allemaal hebt gedaan of meegemaakt die dag, en bedenk wat fijn was.

Telefoon

Leg je telefoon eens een uurtje weg op een tijdstip dat je goed uitkomt. Je zult zien dat je dan meer tijd en oog hebt voor andere dingen. Heerlijk!

Compliment

Niet altijd even gemakkelijk, maar wel heel effectief: jezelf complimenteren. Je doet het waarschijnlijk wel bij vrienden, dus waarom geef je jezelf niet een compliment over die goede werkpresentatie, geweldige kookkunsten of mooie jurk?

Thank you note

Tijd voor jezelf

Even ‘me time’ inlassen in je agenda. Houd een half uur per dag vrij voor jezelf om te doen wat jíj graag wilt. Lekker een kopje thee in de tuin, benen gestrekt. Een goed medicijn tegen stress.

Muziek

Kies elke week een nieuw liedje waar je vrolijk van wordt en speel hem dagelijks. Je zult zien dat je niet stil blijft staan. Heel goed, want muziek en dans maken gelukkig!

Water

Veel water drinken is niet alleen goed voor je lichaam, ook voor je geest werkt het positief. Je voelt jezelf ‘ schoner’ en opgeruimder in je hoofd.

Vriendinnenavond

Probeer om de week een avond te plannen met vriendinnen om lekker te eten, te lachen en bij te kletsen. Soms is het lastig met alle overvolle agenda’s, maar als je een vaste avond prik,t heb je iets om naar uit te kijken. Als vanouds!

Ook interessant