Gezondheid

7 tips voor een ontspannen lichaam

ontspannen-lichaam.png

Wil je ontspannen de feestdagen tegemoet? Doe dan deze simpele ontspanningsoefening voor lichaam en geest van yogadocent en life coach Corine Leegwater van YogaYatra. 

1. Gaap een keer diep en beweeg daarna de onderkaak rustig heen en weer. Gapen zorgt ervoor dat je spanning loslaat en het ontspant de spieren van het gezicht en de nek.

2. Neem een diepe zucht en maak daar een geluid bij!

3. Ga met rechte rug zitten en breng je kin naar je rechterschouder. Rol je kin dan naar je borst en door naar je linkerschouder. Ga daarna weer terug. Doe dit een paar keer van links naar rechts. Eindig in het midden met je kin naar je borst, houd even vast en adem een paar keer rustig in en uit. Breng je kin weer omhoog en draai je hoofd rustig een paar keer naar rechts en naar links.

4. Ga rechtop op een stoel zitten en sluit je ogen. Rol je ogen dan drie keer heel rustig omhoog en omlaag.

5. Maak zittend op een stoel, of staand, krachtige vuisten die je even vasthoudt en dan langzaam loslaat. Doe dit een paar keer. Dit kun je ook met je tenen doen: krul je tenen naar binnen en laat ze daarna langzaam los.

6. Breng rechtop zittend op een stoel, of staand, op een inademing je schouders omhoog naar je orgen, en laat ze op een uitademing weer vallen. Doe dat drie keer.

7. Ga staan met je voeten iets wijder dan heupbreedte en laat je tenen naar voren wijzen, knieën iets gebogen. Zwaai je armen ontspannen en slap als een draadpoppetje van links naar rechts, waarbij je je romp ontspannen meedraait.

MargrietMore Culinair_388X507Meer ontspanningsoefeningen?

Meer ontspanningsoefeningen kun je lezen in de nieuwste Margriet More. Je kunt dit magazine online bestellen via Tijdschrift365.nl voor € 4,95.

www.yogayatra.nl

Ook interessant