Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

5 variaties op de ‘plank’ voor een platte buik

Een effectieve manier om je buikspieren te trainen is de plank. Maar als je ook andere spieren mee wilt pakken, moet je variëren. In deze video zie je vijf simpele variaties die je thuis op een matje kunt uitvoeren. 

Nog nooit van de plank gehoord? Zoals de naam al aangeeft, maak je van je lichaam een plank. Voor de basisplank kniel je op een matje met je handen recht onder je schouders en strek je benen naar achteren. Span je buikspieren aan en til je lichaam omhoog door jezelf op te drukken, maar houd hierbij je ellebogen aan de grond. Zorg ervoor dat je billen en heupen niet te hoog zijn, maar maak een mooie rechte lijn. Bedenk dat je rondom je taille een gordel hebt die je omhoog lift. Probeer deze houding zo lang mogelijk vol te houden en herhaal twee à drie keer.

Margriet Fit Challenge

Op 1 januari 2015 start Margriet met de Fit Challenge, een steuntje in de rug om het nieuwe jaar gezond en fit te beginnen. Wil je in het nieuwe jaar een paar kilo afvallen? Is jouw goede voornemen om minder te snoepen en gezonder te eten? Of wil je in het meer bewegen? Doe met ons mee en schrijf je nu alvast in!

Ook interessant