Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

5 gezonde vragen aan Marjolijn Verkaik

marjolijn-verkaik-gezonde-vragen.png

In de rubriek ‘5 gezonde vragen aan…’ vragen we onbekende en bekende personen naar hun (gezonde) leefstijl. Deze week Marjolijn Verkaik, auteur van het boek 70 groene smoothies. Wat is haar favoriete smoothie, hoe zorg je ervoor dat je groene smoothie lekker smaakt en wat zijn de voordelen van het drinken van deze smoothies?

Wat is jouw favoriete groene smoothie?

“Mijn favoriete smoothie is Zalige citroenmelisse, die mango en citroenmelisse bevat, twee ingrediënten die ik echt overheerlijk vind. Het recept is uiteraard ook terug te vinden in mijn boek 70 groene smoothies, je dagelijkse portie groente en fruit in een handomdraai.”

Ontbijt je zelf ook altijd met een groene smoothie?

“Niet altijd. In de koudere maanden neem ik liever havermoutpap of warme chiapudding. In de zomer neem ik geregeld een groene smoothie als ontbijt. Ik vind het dan wel lekker om er een rijstcracker met geitenkaas bij te eten.”

Veel mensen denken bij een groene smoothie niet meteen: mmmm, lekker. Hoe zorg je ervoor dat-ie wel lekker smaakt?

“Groene smoothies kunnen heerlijk zijn, maar  je kunt ook de plank heel erg mis slaan  (dat heb ik zelf ook al meerdere keren meegemaakt). Gelukkig zijn er genoeg tips om je groene smoothie een verrukkelijke smaak te geven.

–        Gebruik rijp fruit en verse groentes
–        Mango en banaan zijn heerlijke fruitsoorten om mee te beginnen. Ze maken je groene smoothie romig en zoet.
–        Als je je groene smoothie voor het eerst maakt, gebruik dan meer fruit en slechts 1-2 handjes bladgroente. Jonge bladspinazie is naar mijn mening de beste groente om mee te beginnen.
–        Om de smaak echt onweerstaanbaar te maken gebruik je verse appelsap/sinaasappelsap in plaats van water. Dit is voor de echte zoetekauwen en je zult gegarandeerd niets proeven van de bladgroentes.
–        Blend lang genoeg! Hoe langer je blendt hoe romiger en voller van smaak je smoothie zal zijn. Afhankelijk van de kracht van je blender kan 30 seconden of zelfs een paar minuten nodig zijn.”

Wat zijn de voordelen van het drinken van een groene smoothie? Helpt het ook bij afvallen?

“De voordelen zijn enorm en kunnen per persoon verschillen. Bij mijzelf merkte ik al snel dat mijn energieniveau verbeterde, mijn huid egaler werd en ik zonder moeite wat kilootjes afviel. Dit laatste wijd ik vooral aan het feit dat je behoefte aan snoep afneemt als je dagelijks een groene smoothie drinkt. Veel mensen merken ook op dat hun stoelgang enorm verbetert. Als laatste vind ik een heel groot voordeel dat het je een fantastisch gevoel geeft, en rust; in no time je dagelijkse portie groente en fruit, wat wil een mens nog meer.”

Ben je altijd gezond bezig of trakteer je jezelf ook wel eens op iets ‘fouts’?

Voor het grootste gedeelte van de tijd geniet ik van gezond eten, dit is voor mij echt geen straf. Als ik af en toe eens zin heb in iets onverantwoords ontzeg ik mezelf dat niet. Ik vind het belangrijk om ook mijn mind te ‘voeden’ en happy te houden en dat doe ik door af en toe lekker wat dropjes of een pizza te eten.”

 

m1mxirjc9hijWin 70 groene smoothies

Heb jij na het lezen van dit artikel ook z’n zin gekregen in het maken van een heerlijke groene smoothie? Doe dan mee met onze winactie. Wij mogen namelijk 5 van Marjolijns boek 70 groene smoothies weggeven. Vul nu het winformulier in en maak kans!

 

 

 

 

Meer over Marjolijn Verkaik
Marjolijn Verkaik is een echte liefhebber van groene smoothies. Deze liefde deelt ze in haar boek 70 groene smoothies mdat vol staat met recepten én heel veel tips en informatie over groene smoothies. Het is echt dé trend van nu.

Ook interessant