Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid

4 tips voor tijdens de Vierdaagse

wandelen.png

De 99ste Nijmeegse Vierdaagse is begonnen. Dinsdag 21 juli is de eerste wandeldag. Het Voedingscentrum heeft vier gezonde tips voor alle deelnemers aan de bekende wandeltocht. 

Kies voor water als dorstlesser

Drink voldoende water. Als je dorst krijgt, dan heb je al te weinig gedronken. Begin met drinken voordat je dorst krijgt, maar drink niet extreem veel. Sportdranken heb je niet nodig: ze bevatten veel suiker en calorieën.

Neem tijd voor het ontbijt

Begin de tocht niet zonder ontbijt. Een goede maaltijd geeft je de broodnodige energie en gaat een hongergevoel halverwege de ochtend tegen. Kies voor volkoren brood, muesli of ontbijtgranen.

Verleidingen onderweg

Eet gerust iets al je trek krijgt, zoals een banaan, boterham, krentenbol of ontbijtkoek. Deze tussendoortjes zijn licht verteerbaar en zorgen ervoor dat je weer energie krijgt om een aantal kilometer door te lopen. Extraatjes met druivensuiker of sportrepen heeft je lichaam niet nodig.

Een goede avondmaaltijd

Je doet je lichaam een groot plezier met een gevarieerde avondmaaltijd met veel groente en een lekker toetje met fruit. Je lichaam herstelt zo sneller van de inspanning.

Heb jij als (ex-)deelnemer aan de Vierdaagse ook een goede tip? 

Bron | Voedingscentrum

Ook interessant