Zo voorkom je hangende mondhoeken

Deel dit artikel:

De mond is een belangrijk orgaan. We gebruiken ’m om te eten, drinken, praten, zingen en glimlachen. Naarmate we ouder worden, wordt de mond helaas wel minder krachtig, waardoor de mondhoeken kunnen gaan hangen. Je kunt er dan al snel ongelukkig uitzien. Met onderstaande simpele oefeningen kun je de spieren rondom je lippen versterken en voorkomen dat die gaan hangen. Smile!

Oefening 1: luchtkussen

Om te voorkomen dat je mondhoeken gaan hangen, doe je alsof je de lucht kust. Tuit je lippen zo strak mogelijk en geef tien kusjes.

Oefening 2: tong ronddraaien

Sluit je mond en ga met je tong rondom de buitenkant van je boventanden. Begin bij de kiezen achterin en beweeg je tong helemaal naar de andere kant. Doe dan hetzelfde bij je ondertanden. Blijf je tong zo ronddraaien en ga dan de andere kant op. Doe dit tien tot vijftien keer.

Oefening 3: maak je wangen bol

Houd je lippen op elkaar en blaas je rechterwang bol. Houd dat een paar seconden vast. Doe dan hetzelfde met je linkerwang en herhaal dit twintig keer. Bol dan beide wangen tegelijk en herhaal dit twintig keer. Bol dan beide wangen tegelijk en laat de lucht langzaam wegstromen. Dit helpt lachrimpeltjes te verminderen doordat het de gezichtsspieren in dit gebied versterkt.

Oefening: bovenlip trainen

Houd je bovenlip vast tussen duim en wijsvingers. Je duimnagel raakt het tandvlees van je bovenkaak. Ontspan volledig en trek je lip voorzichtig omlaag. Beweeg langs de lip en herhaal vijf keer. Dit helpt tegen lijntjes op je bovenlip.

happy-bodyHappy & healthy

Deze oefeningen zijn afkomstig uit het boek Happy Body. Dit is hét must-have wellbeing boek voor iedere vrouw die graag zorgt voor mind, body & soul. Het staat vol wijsheden, tips en adviezen voor de hedendaagse vrouw van elke leeftijd over hoe happy & healthy te blijven in haar drukke bestaan. (Happy Body, eet – ontspan – beweeg, Kosmos Uitgevers – ISBN 978-90-215-5927-8). Het boek is onder andere te bestellen via Bol.com voor € 24,99