Op déze vier dingen moet je letten als je kookt met een airfryer…

Deel dit artikel:

Gebruik je liever een airfryer dan een traditionele frituurpan? Houdt dan rekening met déze vier dingen…

Zo worden je snacks nóg lekkerder.

Gezonder

Dat een airfryer daadwerkelijk gezonder is dan de frituurpan blijkt uit onderzoek in het European Journal of Lipid Science and Technology. Een airfryer gebruikt namelijk 70 procent minder vet dan een traditionele frituurpan. Dit komt bij friet neer op een vermindering van 45 calorieën per 100 gram. Daarnaast maakt de airfryer minder antioxidanten als vitamine C kapot dan de ouderwetse frituurpan.

Dít moet je niet doen met de airfryer

Dat de airfryer gezonder is dat de frituurpan is al een hele opluchting Maar door op de volgende dingen te letten, worden je snacks nóg lekkerder:

1. Volproppen

Aangezien het mandje van de airfryer niet heel groot is, wordt er vaak teveel eten in gedaan. Probeer dit niet te doen, want hierdoor wordt je eten niet zo knapperig als het hoort te zijn.

2. Lekker schudden

Om de snacks lekker knapperig te krijgen, kun je het mandje het beste halverwege even goed schudden. Op deze manier komt er een gelijkmatig gebakken snack uit je airfryer.

3. Airfryer proof

Een airfryer verschilt erg van een ‘gewone’ frituurpan en oven. Het is daarom van belang dat je snacks aanschaft die airfryer proof zijn. In het driepvriesschap kun je dit eenvoudig herkennen aan het airfryer logo.

4. Gebakken lucht

Omdat een airfryer met hete lucht werkt in plaats van olie, kun je er zelfs culinaire hoogstandjes mee bereiden. Van een geroosterd stukje biefstuk met groenten tot een rijk gevulde tosti en een stel zoete cup cakes.

Bron: Womenshealthmag
Beeld: iStock