Vijf tips die helpen bij hardlopen

Deel dit artikel:

Ga je (beginnen met) hardlopen? Margriet-columniste Aaf Brandt Corstius, loopverslaafde sinds vijf jaar, geeft je vijf tips die je helpen bij het hardlopen.

Tip 1: kop op!

“Houd je ogen niet op de stoep gericht, maar op de weg voor je. Zo zie je wat eraan komt, maar het rent ook lekkerder voor je nek: die heeft dan niet te maken met het zware gewicht van een voorovergebogen hoofd.”

Tip 2: muziek als motivatie

“Probeer jezelf te motiveren met muziek als dat bij jou werkt, en programmeer als laatste nummer altijd een knaller waar je echt nog even hard van gaat rennen.”

Tip 3: met of zonder muziek?

“Onderzoek of lopen zonder muziek misschien juist beter voor je werkt: bij mij werkt de afwisseling. Soms wel en vaak – heel zen- niet.”

Tip 4: koop een Flipbelt

“Dat is een strakke elastieken band met zakjes, waarin je sleutels en telefoon kwijt kunt. Zo bonken die spullen niet steeds tegen je aan als je ze in je zak hebt, en hoef je de boel ook niet onhandig in je zweterige hand te houden.”

Tip 5: hardlopen in je pyjama?

“Ja, eigenlijk wel. Ik heb gemerkt dat ik maar het best meteen aan het begin van de dag kan gaan hardlopen, dus ik trek meteen na het slapen mijn klofje aan (soms met pyjamashirt erbij, waarom niet?) en ga dan de straat op. Scheelt weer een extra pre-sport-douchebeurt, dus tijd. En als je het lopen pas plant aan het eind van de dag, schiet het er makkelijker bij in.”

 

coverm35

Het hele artikel over hoe Aaf Brandt Corstius werd gegrepen door het hardlopen lees je in Margriet 35.

Gemist? Hier kun je hem online bestellen via Tijdschrift365.nl. 

 

Meer lezen?

5 verrassende feiten over hardlopen

Top 5 calorieverslindende sporten

 

Internetredactie Margriet.nl