Slank en fit in een paar minuten per dag

Deel dit artikel:

Geen tijd om te sporten? Of geen zin om drie keer per week de sportschool te bezoeken? Met deze drie zaken kun je gewoon thuis aan de slag. 

  1. Slank en fit in zeven minuten per dag

    Het zou wetenschappelijk zijn bewezen dat je fit wordt van een dagelijkse intensieve sportsessie van maar zeven minuten per dag. Tijdens deze korte, maar intensieve work-out train je al je spiergroepen dankzij twaalf verschillende oefeningen. Denk aan jumping jacks, push-ups en kniebuigingen of deze andere oefeningen. Er zijn verschillende apps die je bij zo’n sessie begeleiden, in dit artikel vind je vijf apps op rij die je kunt downloaden voor dit dagelijkse sportmoment. Hoe het werkt? Elke dag ontvang je een reminder. Als je de app eenmaal hebt geopend, krijg je per oefening een duidelijke uitleg en zie je precies hoelang je het nog moet uitzitten.

  2. Sporten in gedachten

    Kan dat? Ja, dat schijnt echt te kunnen. Hoe? Door middel van visualisatie. Uit een onderzoek van de Cleveland Clinic in Ohio blijkt dat je door visualisatie spieren kunt trainen zonder dat je daadwerkelijk sport. Wie in gedachten sport (dat wil zeggen: languit liggen met dichte ogen en denken dat je aan het gewichtheffen bent), zou de helft van het spierweefsel opbouwen in vergelijking tot wie wel daadwerkelijk sport. (*)

  3. Fit worden? Doe meer in het huishouden

    Wist je dat de calorieën er thuis ook af kunnen vliegen, zelfs achter het fornuis? Zo zou je met stofzuigen 180 calorieën verbranden en met een uur lang koken, train je boven- en onderarmspieren. En oja, seks zou goed zijn voor 300 calorieën per sessie. Acht dagelijkse dingen waar je slank bij blijft.

    Je kan ook, net als deze vrouw, het schoonmaken tot een heuse sport verheffen. Kom maar door met die spierballen!

Bron: (*) Jan Magazine