Slank de zomer in: zó doe je dat!

Deel dit artikel:

Margriet in samenwerking met Cambridge Weight Plan

Hoera, we kunnen weer zonder jas naar buiten! En bij nóg warmer weer, wat doe je dan? Laat je dan gerust meer van jezelf zien in zomerse rokjes en shirtjes? Of verstop je je liever onder wijd zittende outfits omdat je vindt dat sommige lichaamsdelen beter niet gezien kunnen worden? Met deze tips ga je slank de zomer in!

Doe elke dag een dansje

Slank(er) worden lukt natuurlijk niet wanneer je dag in, dag uit op een (kantoor)stoel zit en je ’s avonds neerploft op de bank. Zorg er dus voor dat je elke dag in beweging komt. Neem de trap in plaats van de lift, ga fietsend of lopend naar de supermarkt. En gebruik een verloren uurtje om een rondje te wandelen door de buurt. Gaat ’s avonds automatisch de televisie aan? Kijk dan niet vanaf de bank, maar doe een paar yogaoefeningen of danspasjes voor de tv. Probeer elke dag dertig minuten te bewegen.

Verklein je porties

Sta eens stil bij je eetpatroon en bedenk dat het aanpassen ervan al zo simpel kan zijn als het verkleinen van de porties op je bord. En schep bijvoorbeeld op in de keuken en laat de pannen daar achter. Als de pannen op tafel staan, kom je namelijk eerder in de verleiding om nóg eens op te scheppen. Een andere truc die helpt: gebruik kleinere borden (bijvoorbeeld een ontbijtbord), dan schep je vanzelf minder op. Ook blijkt uit onderzoek van het Leids Universitair Medisch Centrum dat ons lichaam ’s ochtends meer calorieën verbrandt dan de rest van de dag. Misschien heeft het dus zin om je ontbijtportie groter te laten zijn dan je avondmaal!

Jojo-effect

Ben je bang dat je je tijdens de zomerse borrels, barbecues, feestjes en vakanties te veel laat gaan? Een manier om het welbekende jojo-effect tegen te gaan, is om langzaam van start te gaan met afvallen. Begin met wennen aan een gezonder eetpatroon. Hierdoor val je blijvend af en werk je als vanzelf toe naar een betere gezondheid. Om dit vol te kunnen houden, is het soms best handig om een maaltijdvervanger aan je voedingspatroon toe te voegen. Het Cambridge Weight Plan biedt zo’n optie. Je hoeft hierbij geen calorieën te tellen, maar gebruikt speciale maaltijdvervangers die je kunt aanvullen met gewone voeding. Het Cambridge Weight Plan bestaat daarbij uit een speciaal stappenplan dat flexibel is en valt aan te passen aan je eigen leefstijl. Dat is nog eens een helpende hand op maat! Je bepaalt zelf welke consulent je gaat helpen  die je helpt een gezond gewicht en een gezonde leefstijl te vinden én te behouden, ongeacht de hoeveelheid kilo’s die je  wilt afvallen. Ben je benieuwd geworden? Bekijk het Cambridge Weight Plan Stappenplan en maak een afspraak!