Déze simpele ademhalingsoefening helpt je makkelijker in slaap te vallen

Deel dit artikel:

Er is niets frustrerender dan klaarwakker in bed liggen, terwijl de uren wegtikken op de klok. Voor je het weet, ben je aan het tellen hoeveel uur slaap je nog over hebt, en dan komt de stress. Herkenbaar?

Wij hebben misschien wel de oplossing voor je.

Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox?
Schrijf je in op margriet.nl/nieuwsbrief.   

4-7-8-methode

Er is een simpele ademhalingsoefening die je kunt doen om stress te verminderen en je zenuwstelsel te kalmeren. Het heet de 4-7-8-methode en zou je binnen een paar minuten in slaap laten vallen. Daarnaast zou het ook helpen om bijvoorbeeld eetbuien en woedeaanvallen te voorkomen. Probeer het zelf maar eens:

  1. Plaats je tong tegen je gehemelte, net achter je voortanden. Houd hem daar gedurende de oefening.
  2. Adem hard uit door je mond, zodat er een blaasgeluid ontstaat.
  3. Sluit je mond en adem zachtjes in door je neus terwijl je tot vier telt.
  4. Houd je adem gedurende zeven seconden vast.
  5. Adem weer uit door je mond, maak het blaasgeluid en tel tot acht.
  6. Herhaal dit drie keer. Hierna zou je zou je als een blok in slaap moeten vallen.

Bron | Popsugar.co.uk
Beeld | iStock

Word makkelijker, frisser en energieker wakker met natuurlijk licht van deze Wake Up Light. Nu met 45% korting in de Margriet Shop – en gratis thuisbezorgd!