Déze oefening helpt om je rugpijn te verlichten

Deel dit artikel:

Wanneer je rugpijn hebt, is de verleiding groot om de hele dag in bed of op de bank te blijven liggen. Toch is beweging vaak de beste manier om zo snel mogelijk van de pijn af te komen. Wist je bijvoorbeeld dat bepaalde pilates-oefeningen je klachten direct kunnen verlichten?

Zo is deze pilates-oefening, waarbij je het gewicht van je hoofd gebruikt, erg goed om de spanning tussen je schouderbladen en onderrug te verminderen.

Stap 1

Ga met je voeten op heupbreedte uit elkaar staan terwijl je je gewicht in balans houdt tussen de achterkant van je hiel en je tenen. Verleng je ruggengraat door je armen boven je hoofd te brengen en houd je kin een vuistbreedte van je borst verwijderd. Adem vervolgens diep in en uit.

Stap 2

Krom je hals wat naar voren, gevolgd door je wervelkolom. Laat je armen bengelen en zwaar worden. Terwijl je de spanning in je nek loslaat, breng je langzaam wervel per wervel je hoofd naar beneden.

Stap 3

Heb je een punt bereikt waarbij je niet meer verder kunt? Haal dan diep adem, zet je ribbenkast uit en verbreed je rug. Adem daarna diep uit en probeer je nog iets dieper te laten zakken.

Stap 4

Span nu je buikspieren aan om weer naar boven te rollen. Doe dit ook wervel per wervel. Adem diep in en ga, terwijl je uitademt, langzaam terug naar de startpositie. Herhaal deze oefening twee keer per dag.

Artikelen van Margriet ontvangen in je mailbox? Schrijf je in op margriet.nl/nieuwsbrief.

Bron | goedgevoel.be
Foto | iStock