Natuurlijk slaapmiddel: zo maak je bananenthee

Deel dit artikel:

Als je niet goed kunt slapen, trek dan eens thee van een banaan. De mineralen kalium en magnesium in de vrucht en vooral in de schil zouden een kalmerend effect hebben.

Gezondheidsgoeroe Lou Arnold zweert bij haar natuurlijke slaaprecept voor bananenthee. Het geheim schuilt hem volgens haar in de mineralen kalium en magnesium, waar bananen en vooral de schil veel van bevatten.

Ontspannende werking

Van magnesium is bekend dat het de spieren kan helpen ontspannen en ook kalium zou een kalmerend effect op de spieren hebben. Kortom: niet weggooien die schil. Door thee te trekken van een banaan zou je toch profiteren van deze mineralen, en door de banaan even te koken wordt de schil eetbaar. Of de thee ook echt zo slaapverwekkend werkt, is niet bewezen. Maar het kan geen kwaad om het een keer te proberen.

Zo maak je bananenthee

Was een biologische banaan grondig schoon onder de kraan, snijd de uiteinden eraf en laat de banaan tien minuten koken. Het is volgens Arnold echt belangrijk om een biologische banaan te gebruiken, anders zitten er mogelijk schadelijke chemicaliën in de schil. Eventueel kun je een theelepel kaneel toevoegen. Drink de bananenthee ongeveer 1 uur voor het slapen gaan. De banaan zelf kun je nu met schil en al eten.