Mindful tips en spreuken

Deel dit artikel:

mindful257Iedereen is tegenwoordig maar druk. Je werkt, hebt kinderen en moet ook nog eens het huishouden doen. De kans is groot dat je vergeet om aan jezelf te denken en om van de dag te genieten. Doe even een stapje terug en word je bewust van het hier en nu; ga voor mindfulness.

1. Sta wat vaker heel bewust stil bij het moment en let hierbij op je ademhaling. Als je bewust met je ademhaling bezig bent, zul je merken wat spanning kwijt te raken.

2. Pieker niet te veel over problemen, maar neem ze zoals ze zijn. Accepteer het dilemma en ga op zoek naar een oplossing, zonder in het probleem te blijven hangen.

3. Als je ergens mee bezig bent, focus je daar dan ook helemaal op. Multitasken lijkt efficiënt, maar dat is het eigenlijk niet. Je doet alles maar half en het kan juist veel stress veroorzaken.

4. Zorg voor voldoende nachtrust. Als je de slaap krijgt die je lichaam en geest nodig hebben, zul je vanzelf al rustiger worden.

5. Heb je nare gevoelens of emoties? Kijk er bewust naar en accepteer ze. Deze gevoelens zullen weer weggaan. Jij bent die gevoelens niet, je hebt ze alleen. Het is een momentopname.

6. Deze tip heeft niet direct met mindfulness te maken, maar helpt wel bij stressverlichting: sport eens wat vaker. Door te sporten komen er stofjes vrij in de hersenen die ervoor zorgen dat je je fijn voelt en lekkerder in je vel zit. Dat kan een deel van je stress wegnemen.

Op Pinterest kwamen we nog wat inspirerende spreuken tegen die met mindfulness te maken hebben. Laat je inspireren!

Source: positivelypresent.tumblr.com via Kimberly on Pinterest

Source: Uploaded by user via Patty on Pinterest

Source: i.imgur.com via Jaci on Pinterest

Source: morethansound.net via Sherry on Pinterest

Source: morethansound.net via ALLJPZ on Pinterest

Source: keepcalm-o-matic.co.uk via Carrie on Pinterest

Source: 24.media.tumblr.com via Ali on Pinterest

Source: bhavnahinduja.com via Pamela on Pinterest