De personal trainer: ‘Deze beweging past bij jou’

Deel dit artikel:

Pinterest

Tijdens de Fit Challenge krijg je elke dag een tip van een expert uit Margriets deskundigenpanel. Dag 3: personal trainer Jesse Ramsoebhag over welke vorm van beweging je het beste kunt kiezen.

Jesse: ” Je lichamelijke conditie kun je op drie manieren verbeteren:

1. met cardiovasculaire oefeningen, zoals hardlopen, fietsen en zwemmen
2. met krachttraining, zoals fitness en bootcamp
3. met body&mind fitness, zoals yoga, tai chi en pilates

Welke jij het beste kunt gaan doen, is natuurlijk afhankelijk van wat je leuk vindt, maar ook van je gewenste doel. Wil je je algemene conditie verbeteren en misschien nog wat afvallen? Ga dan joggen, fietsen of zwemmen. Wil je sterkere spieren en je lichaamsvorm verbeteren? Dan kun je in de sportschool met fitnessapparaten aan de slag of thuis weerstandoefeningen doen met gewichtjes. Streef je naar een ontspannen geest in een soepel lichaam? Dan is power yoga of pilates misschien iets voor jou. Het beste is wel om dit regelmatig te doen, dus zo’n twee tot drie keer per week. Combineer dit met een gezond voedingspatroon om nog sneller je gewenste doel te bereiken.”

Wil jij je vormen verfraaien? In zijn work-outvideo’s laat Jesse zien hoe je met eenvoudige oefeningen aan je figuur kunt werken. 

ajesOver Jesse

Jesse Ramsoebhag is personal trainer, lifestyle coach en model. Hij richtte Body and Mind Control op, met zijn eigen trainingsprogramma. Hij motiveert en stimuleert zijn cliënten hun doelstellingen te behalen zoals afvallen, aankomen, conditionele training of spieropbouw.