Deze 5 theesoorten zijn het beste voor je gezondheid

Deel dit artikel:

Kruip jij ook het liefst met een kopje thee op de bank nu het weer wat kouder is? Dan hebben wij goed nieuws voor je. Sommige theesoorten zijn namelijk niet alleen lekker, maar ook nog eens hartstikke goed voor je gezondheid.

Wij zetten de vijf gezondste theesoorten voor je op een rij.

1. Groene thee

Deze theesoort staat met stipt op nummer één. Groene thee bevat ontstekingsremmende eigenschappen die ervoor zorgen dat virussen en bacteriën geen kans maken. Daarnaast zit het ook nog eens barstensvol antioxidanten die helpen bij stress en vermoeidheid én die het afvallen makkelijker voor je maken.

2. Gemberthee

Last van stress? Dan is gemberthee een echt wondermiddeltje. Je geest en lichaam komen ervan tot rust en het kalmeert ook nog eens onrustige spieren. Daarnaast helpt het bij hoofdpijn en misschien ook niet onbelangrijk: het zorgt voor een frisse adem.

3. Kamillethee

Kom jij ’s avonds maar moeilijk in slaap? Dan kan het helpen om voor het naar bed gaan een kopje kamillethee te drinken. Deze thee heeft namelijk kalmerende eigenschappen. Het brengt je zenuwstelsel tot rust, waardoor je sneller in slaap valt. Kamillethee kan ook helpen bij menstruatiekrampen en migraine: de flavonoïden en coumarines in de thee werken als milde spierverslappers, waardoor ze pijnlijke aanvallen kunnen verzachten.

4. Witte thee

Kun jij niet zo goed tegen cafeïne? Dan kun je het beste witte thee drinken. Vergeleken met andere theesoorten bevat deze thee namelijk het minste cafeïne. Daarnaast is witte thee ook nog eens goed voor je huid. Het maakt de huid elastischer, waardoor de kans op rimpeltjes kleiner is. Ook kan witte thee het afvalproces een handje helpen en dat is natuurlijk áltijd mooi meegenomen.

5. Zwarte thee

Zwarte thee is de verzamelnaam voor donkere theesoorten als English Breakfast en Earl Grey. De cafeïne die in deze thee zit, verhoogt de bloedtoevoer naar je hersenen, waardoor het je kan helpen bij concentratieproblemen. Hoewel er dus aardig wat cafeïne in zit (zo’n dertig tot veertig mg cafeïne per kopje) is het nog altijd een betere optie dan koffie, wat zo’n veertig tot honderd mg cafeïne per kopje bevat.

Bron | Libelle.be |
Foto | iStock |