Buikvet verliezen? Deze 9 voedingsmiddelen kunnen helpen

Deel dit artikel:

Lukt het je maar niet om die vetrolletjes rond je middel kwijt te raken? Dan is het tijd om eens kritisch naar je dieet te kijken. De snelste manier om buikvet kwijt te raken is namelijk door gezond te eten.

Deze 10 voedingsmiddelen kunnen je een duwtje in de goede richting geven om van je buikvet af te komen:

1. Avocado

Avocado is niet alleen lekker, het is ook nog eens goed voor je buik. Uit een studie van de US National Library of Medicine blijkt dat het eten van avocado’s resulteert in een lager lichaamsgewicht én een gezonder BMI.

2. Bonen en linzen

Door meer vezelrijk voedsel aan je dieet toe te voegen, kun je je metabolisme een boost geven. Daarom zijn bonen en linzen, die ook nog eens laag zijn in calorieën, een goede optie als je buikvet wilt verliezen.

3. Zoete aardappelen

Zoete aardappelen bevatten belangrijke vitamines en mineralen en zijn ook nog eens rijk aan vezels, antioxidanten en betacaroteen. Dit laatste is niet alleen goed voor je huid maar ook voor je middel.

4. Noten en zaden

Ook noten zitten vol met vitamines en mineralen. Verschillende studies hebben aangetoond dat het eten van noten resulteert in een lager BMI en een slankere taille. Daarnaast bevatten ze ook nog eens gezonde vetten, wat weer goed is voor je gezondheid.

5. Bessen

Bessen zijn een goede toevoeging aan je dieet, omdat ze rijk zijn aan vitaminen, mineralen en antioxidanten. Daarnaast bevatten ze vezels, die je helpen om je buikvet te bestrijden. Vooral blauwe bessen zijn een goede optie. Een studie van de Universiteit van Michigan toont aan dat het eten van deze bessen resulteert in gewichtsverlies rond je taille.

6. Volkoren granen

Wanneer je last hebt van een opgeblazen gevoel, kan je buik wat gaan opzetten. Volkoren granen kunnen in zo’n geval helpen. Probeer wel zo veel mogelijk van bewerkte granen vandaan te blijven en kies daarvoor in de plaats voor quinoa, boekweit en bruine rijst.

7. Bladgroentes

Bladgroentes zijn eigenlijk altijd goed. Ze zitten boordevol goede voedingsstoffen en vitaminen en bevatten ook nog eens foliumzuur, wat goed is voor je spijsvertering. Lekker veel van eten dus!

8. Probiotica

Probiotica zijn levende micro-organismen die veel gezondheidsvoordelen hebben. Je vind ze vooral in supplementen en gefermenteerde voeding. Ze verbeteren de spijsvertering, immuunfunctie én zorgen ook nog eens voor een slankere taille. Eet daarom lekker veel asperges, bananen, uien, appels, artisjokken, zuurkool, kimchi en Griekse yoghurt.

9. Voedsel dat rijk is aan water

Die extra kilo’s in je taille worden vaak veroorzaakt door een verstopping. Zorg er daarom voor dat je zo veel mogelijk water binnenkrijgt door te drinken, maar ook door waterrijk voedsel eten. Denk hierbij aan komkommer, watermeloen, selderij, bloemkool, sla en fruitsoorten die veel vitamine C bevatten zoals sinaasappelen.

Bron | Popsugar.com |
Foto | iStock |

Ook interessant om te lezen