Dit zijn de vier beste sporten voor introverte mensen

Deel dit artikel:

Ben jij introvert en niet zo van het kletsen, elkaar aanmoedigen of samenwerken voor, tijdens en na het sporten? Dan zijn er vier sporten die voor jou het meest geschikt zijn.

Geen instructeur die jou pusht om geluid te maken of met je sportklas te praten. Nee, jij kunt het beste gaan:

1. Hardlopen

Met een groep hardlopen zorgt misschien voor de nodige motivatie, maar in je eentje joggen zorgt voor nog meer discipline. Het maakt je mentaal sterker en een echte doorzetter – en je kunt lekker met je oordopjes in hardlopen. Houd je niet van hardlopen? Baantjes trekken in het zwembad en fietsen zijn ook goede, introverte opties.

2. Thuis sporten

In je eigen veilige haven sporten, is natuurlijk ideaal voor introverten. Op YouTube barst het bijvoorbeeld van de sportvideo’s waarmee je ook thuis de nodige calorieën kunt verbranden. Dat scheelt je drukte en eventueel ongemakkelijke praatjes in de sportschool.

3. Yogaën

Of je het nu thuis of op een sportschool doet: yoga helpt je ontspannen. Als het goed is, krijg je, al zittend op je matje dus niet te maken met drukke praters om je heen. En zo wel, dan zullen ze, zeker bij yoga, vast snappen dat jij puur voor je ontspanning komt en weer ontspannen naar huis wilt gaan. Even helemaal geen zin in mensen om je heen? Yoga kun je ook heel makkelijk thuis in de woonkamer doen.

4. HIIT

HIIT (hoge-intensiteit-intervaltraining) klinkt misschien niet als een introverte sport, want de oefeningen zijn intens en meestal voer je ze uit in een grote groep. Maar HIIT is júist geschikt voor introverten, omdat de intense work-out als geen andere stress aanpakt. En als je hard genoeg aan het trainen bent, zal niemand echt de tijd (of longinhoud) hebben om tegen je aan te kletsen. Win-win!

Kan jouw immuunsysteem wel wat hulp gebruiken? Met het natuurlijke voedingssupplement van 2BComplete vul je de stoffen aan die je lichaam nodig heeft. Nu met 5 euro korting in de Margriet Shop.

Bron | PureWow
Beeld | iStock