Déze afvalmethode en work-out passen het best bij je buiktype

Deel dit artikel:

Geen enkel lichaam is hetzelfde. En daardoor is ook niet elk dieet of elke work-out voor iedereen even effectief. Zo is het ene buikje ook het andere niet. De ene vrouw kan last hebben van zwembandjes, terwijl de volgende een buik heeft die er opgeblazen uitziet.

Omdat iedereen anders is, vind je hieronder een overzicht van de beste afvalmethoden per buiktype. Zo kun je, als je een strakker figuur wilt, gericht werken aan resultaat.

Opgeblazen buik

Zie jij je buik gedurende de dag als het ware steeds groter worden? En voelt-ie vaak hard aan? Dan heb je waarschijnlijk last van een opgeblazen buik. De oorzaken hiervan zijn vaak stress en verkeerde voedingskeuzes. Wil je ervanaf, dan is het belangrijk om te kijken op welke voedingsproducten je darmen slecht reageren. Vaak zijn dit dingen zoals suiker, brood, koolzuur en melkproducten. Het kan helpen om deze producten van je menu te schrappen. (Meer) bewegen is ook een goed idee. Probeer na elke maaltijd een wandeling te maken en je zult merken dat het opgeblazen gevoel minder wordt.

Wijnbuikje

Heb jij vooral vet op de voorkant van je buik en niet zozeer aan de zij- of onderkant? Dan heb je een zogenaamd wijn- of bierbuikje. Mensen vergeten vaak dat alcohol veel calorieën bevat, die er ook weer moeilijk afgaan. Het belangrijkste advies om van dit buiktype af te komen is dan ook simpel: minder alcohol drinken. Probeer je drankinname tijdens een avondje uit zo veel mogelijk te beperken of ga voor alcoholische drankjes die weinig calorieën bevatten. Vorbeelden daarvan zijn champagne, rum, wodka en gin. Daarnaast kan het helpen om dagelijks wat buikspieroefeningen te doen.

Stressbuik

Dat stress de oorzaak kan zijn van verschillende lichamelijke klachten, weten we inmiddels. Maar wist je dat het ook de oorzaak kan zijn voor het ontstaan van je buikje? Als je een losser, bol buikje hebt met veel rolletjes, is stress waarschijnlijk de belangrijkste booodoener. Zorg er in zo’n geval voor dat je stressniveau lager wordt: plan af en toe een rustmoment in of zorg ervoor dat je wat langer slaapt. Ook kunnen sporten zoals yoga en pilates helpen. Ze verstevigen je buik én zorgen ervoor dat je ontspant. Win-win!

Zwembandjes

Dit is een verschijnsel waar veel vrouwen mee kampen. Bij zwembandjes vormt het vet zich vooral aan de zijkant van je buik en heupen. De grootste oorzaak hiervan is suiker: het is eigenlijk een teken dat je suikerspiegel uit balans is. Om van je zwembandjes af te komen, is het dan ook zaak om te zorgen dat je minder suiker binnenkrijgt en daarnaast geregeld naar de sportschool te gaan. Alleen buikspieroefeningen zijn in dit geval helaas niet genoeg. Geen zin in de sportschool? Ga dan hardlopen, joggen of zwemmen.

Bron |dailymail.co.uk
Foto | iStock

Ook interessant om te lezen