Mooie armen zonder gewichtjes

Deel dit artikel:

Mooie strakke armen willen we allemaal. Maar soms heb je geen tijd om naar de sportschool te gaan, of zijn gewichtjes of fitnessapparatuur niet binnen handbereik. Geen nood! Met deze tips kun je zonder dit alles ook prachtige armen krijgen.

Elke oefening moet je ten minste één minuut volhouden. Je kunt beginnen met één rondje oefeningen (dan ben je dus in vijf minuten klaar!) en het gaandeweg opbouwen naarmate je sterker wordt.

  1. Muur push-ups

    Push-ups zijn natuurlijk niet de gemakkelijkste oefeningen. Maar tegen de muur kun je precies de moeilijkheidsgraad van de oefening aanpassen aan jouw niveau. Ga met je gezicht tien centimeter van de muur staan en plaats je handen op schouderhoogte plat tegen de muur met gebogen ellebogen. Doe een stap achteruit. Duw, met rechte rug, voorzichtig je neus naar de
    muur toe. Duw daarna je armen recht (niet overstrekken) en hou je rug recht (lichaam als een plank) terwijl de rug vanzelf een stuk naar achter gaat. Herhaal.

  2. Doe de dip:

    Ga op een stoel of een bankje zitten met je handen aan weerszijden van je billen. Ga iets naar voren en laat jezelf naar de vloer zakken, waarbij je je handen op de bank laat en je armen 90 graden buigt. Ga op en neer. Rachel laat het zien: 

  3. Draai cirkels

    Spreid je armen. Zorg dat ze niet boven de schouders uit komen. Flex je handen (je handen staan nu in een hoek van 90 graden op je armen met de vingers omhoog. Maak kleine snelle, draaiende bewegingen met de armen en houd de armen zo veel mogelijk op hun plek. Draai een halve minuut naar voren en daarna een halve minuut naar achteren.

  4. Verzorgen maar!

    Om je bovenarmen strak en stevig te houden, is verzorging ook belangrijk. Scrub daarom wekelijks je armen. Vergeet daarbij je ellebogen niet. Smeer daarna in met een hydraterende crème.
    Heb je last van rode bultjes op je armen? Producten met glycolzuur, melkzuur of ureum helpen dat kippenhuidje te verminderen. Gezichtsmaskers kun je ook best op je armen smeren. Zo maak je je huid glad en zacht.

  5. X-sprongen

    Altijd al willen cheerleaden? Dat kan nu gemakkelijk met deze oefening. De X-sprong, oftewel ‘Jumping Jack’, is voor veel spieren in je lichaam goed. Ook zorgt het voor getrainde armen. Maak een ‘X’ van je lichaam door je benen en armen te spreiden op gelijke hoogte, en sluit ze weer tijdens een sprong. Buig je knieën iets als je landt, om de druk op de knie te verlichten.  Deze oefening kan ook zonder springen.

    Bron: Fit Factory NYC

    Heb je de smaak te pakken? Weg met die zwabberarmen! Bekijk hier nog meer oefeningen.

Maartje van Engelen

Maartje van Engelen