null Beeld

Gezonde WK-dip: zelf hummus maken

Het recept is helemaal niet moeilijk en het is veel lekkerder dan de kant-en-klare variant.

Zelf hummus maken is helemaal niet moeilijk en het is veel lekkerder dan de kant-en-klare variant. Probeer het eens met geroosterde paprika.

Een lekkere en bovendien gezonde dip. Een goede combinatie met de zoete aardappel frietjes!

Hummus met geroosterde paprika

Ingrediënten

3 el tahini (sesampasta)

2 tenen knoflook

1 blik kikkererwten

Sap van ½ citroen

Flinke scheut olijfolie

3 geroosterde paprika’s, uit pot

Snuf paprikapoeder en chilipoeder

Bereiding

Neem je keukenmachine en voeg de sesampasta, knoflook, kikkererwten en het citroensap toe. Maal tot het een gladde puree is. Voeg dan een flinke scheut olijfolie toe om het geheel wat vloeibaarder te maken.

Snijd de geroosterde paprika’s in grove stukken en doe dit in de blender. Mix het door elkaar en voeg eventueel nog wat olijfolie toe.

Garneer met chili- en paprikapoeder en stukjes geroosterde paprika.

Redactie Margriet

Op alle verhalen van Margriet rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@margriet.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden