8 trucjes van een diëtiste om afvallen in 2021 wél vol te houden | Margriet
Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Gezondheid Instagram

8 trucjes van een diëtiste om afvallen in 2021 wél vol te houden

weight-watchers.jpg

Het nieuwe jaar is begonnen en dat betekent voor veel mensen dat ze goede voornemens hebben gemaakt. Volgens ervaren diëtiste Valerie kun je die goede voornemens beter veranderen in goede gewoonten; dat houd je makkelijker vol. De diëtiste geeft ons acht simpele trucjes om dat te doen.

Margriet samen met WW

Zo word je in het nieuwe jaar weer bewust van gezond eten, regelmatig bewegen en een positieve mindset.

1. Gezonde levensstijl

WW (Weight Watchers heruitgevonden) gelooft in een gezonde levensstijl waar je de rest van je leven mee door kan. Een van de eerste belangrijke trucjes volgens diëtiste Valerie is daarom voor een aanpak kiezen die ook op de lange termijn het gewenste resultaat oplevert. Het programma van mijnWW+®  is geen crashdieet, maar biedt een holistische benadering van afvallen. De focus ligt dus niet alleen op gezond eten en gewicht verliezen, maar ook op regelmatig bewegen, voldoende slaap en een positieve mindset.

2. Balans

Het is heel belangrijk om een gezonde balans te vinden tussen vetten, eiwitten en koolhydraten. Het draait ten slotte allemaal om balans. Binnen een verantwoorde levensstijl vormen groenten en fruit de basis. De ZeroPoint™ voedingsmiddelen geven een goede indicatie van producten met een hoge voedingswaarde en een hoog verzadigingsgehalte. Daardoor heb je dus ook geen trek.

3. Neem de tijd

Als je een drukke dag hebt, kan het gebeuren dat je snel wat ongezonds naar binnen werkt. Zorg er daarom voor dat je de tijd neemt om je eten te bereiden en kook eventueel alvast vooruit. Of maak eens per week een grote hoeveelheid die je in porties invriest. Het helpt ook om altijd je koelkast goed gevuld te houden met gezonde producten.

4. Gezonde snacks

Voorkom dat je grijpt naar koek en snoepjes en zorg er daarom voor dat je altijd gezonde snacks bij de hand hebt. Denk bij gezonde snacks aan fruit en snoepgroenten zoals wortelen, tomaten en komkommer. Toch af en toe een echte verwennerij? In de WW webshop vind je ook veel zoete en hartige tussendoortjes voor weinig SmartPoints® waarden.

5. Genieten

Gezond eten en genieten gaan natuurlijk prima samen. Dus maak van je maaltijd een feestje en geniet bewust van alle smaken en kleuren op je bord.

6. Sporten vanuit huis

Heb je moeite met regelmatig te sporten? Vind dan een vorm van beweging die jij leuk vindt. In de WW app staan workoutvideo’s van FitOn en voormalig toptennisster en WW Beweegcoach Sabine Appelmans zodat je kunt sporten vanuit huis. Probeer daarnaast eens wat meer beweging te integreren in je dagelijks leven. Ga eens lopend naar de supermarkt en pak vaker de fiets in plaats van de auto. Elke stap telt mee.

7. Herhalen

Onthoud dat een gewoonte niet vanzelf ontstaat. Iets wordt pas een gewoonte doordat je het steeds weer blijft herhalen. Je zult zien dat die gezonde keuzes op een gegeven moment onderdeel worden van je nieuwe, gezonde levensstijl.

8. Portiegroottes

Met WW kun je in principe alles blijven eten, maar in de juiste verhoudingen. Let op je portiegroottes en zorg voor voldoende afwisseling en variatie. Dan kan een keer een wijntje, een stuk pizza of een frietje stoofvlees helemaal geen kwaad. Heb je inspiratie nodig? Bekijk dan eens de website waarop meer dan 4000 gezonde recepten staan, waaronder die van Miljuschka en WW Topchef Anne-Sophie Breysem.

Wil je meer weten over het mijnWW+® programma? Kijk dan hier.

Beeld | Getty Images

Ook interessant

https://servedby.flashtalking.com/click/2/141859;5307125;50126;211;0/?ft_width=1&ft_height=1&gdpr=${GDPR}&gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_78}&us_privacy=${US_PRIVACY}&url=29706994