Waarom steeds meer mensen klagen over saunabezoekje

Deel dit artikel:

De meeste mensen gaan naar de sauna voor rust en ontspanning, maar in de praktijk blijkt dat steeds vaker tegen te vallen. Het aantal saunabezoekers groeit zó rap, dat sommige wellnesscentra maar met moeite kwaliteit kunnen blijven bieden.

Bezoekers klagen dan ook steeds vaker over drukte, hoge prijzen en minder hygiëne.

 “Net een kippenhok”

Op beoordelingssites als Zoover en Trip Advisor staan de laatste maanden honderden klachten over sauna’s. Zo vertelt iemand: “Via internet een reservering gemaakt. Bij aankomst stonden er lange rijen. Eenmaal binnen op zoek naar een kluisje. Niet eenvoudig, want het was megadruk. Bij de sauna’s was amper plek en het stonk.” Of: “Ons viel op dat het overal rumoerig is. Je komt toch ook voor je rust. Het leek af en toe wel een kippenhok. Geef ons dan maar wat kleiner en rustiger.”

Sauna’s met slechte beoordelingen

Uit beoordelingen op onder andere Zoover, Facebook en Tripadvisor blijkt dat vooral acht Nederlandse wellnesscentra die onder het bedrijf International Wellness Resorts vallen, veel kritiek krijgen. Bezoekers klagen over de drukte, gebrek aan service en hoge horecaprijzen. Het gaat onder meer om resorts als Elysium in Bleiswijk, Spa Weesp en Veluwse Bron in Emst.

Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox? Schrijf je in op margriet.nl/nieuwsbrief.

Bron | AD
Foto | iStock