Op déze plek mag je je telefoon nooit opladen

Deel dit artikel:

Laad jij je telefoon het liefst ’s nachts op? Maak dan niet de fout om je toestel op je bed te leggen. Je telefoon kan namelijk oververhit raken, waardoor je zomaar in een levensbedreigende situatie terecht kunt komen.

De 15-jarige Caitlin Rae Durant kan hier over meepraten: de tiener kreeg de schrik van haar leven toen haar slaapkamer plotseling in lichterlaaie stond. De oorzaak? Een telefoon die in de fik was gevlogen…

Waarschuwing

Het meisje had haar telefoon ’s nachts op haar bed aan de oplader gelegd. Het toestel lag naast haar hoofd, toen het overhit raakte en in de fik vloog. Het meisje kwam gelukkig met de schrik vrij, maar haar gezin moest zes maanden ergens anders wonen omdat alles moest worden opgeknapt. De brandweer gaf de foto’s vrij om andere mensen te waarschuwen.

Artikelen van Margriet ontvangen in je mailbox? Schrijf je in op margriet.nl/nieuwsbrief.

Bron | Metro.co.uk
Foto | iStock