Dít vinden kinderen van een hoortoestel

Kinderen over hoortoestel

Deel dit artikel:

Om te laten zien dat je je niet hoeft te schamen voor een hoortoestel, heeft opticienketen Specsavers kinderen om hun ongezouten mening gevraagd. Wat blijkt? Kinderen vinden een hoortoestel ‘handig’, ‘best cool’ en ‘klein’.

In de video houden kinderen volwassenen een spiegel voor: ‘als je slechte oren hebt, hoef je toch niet thuis te blijven?’ De opticienketen wil een lans breken voor het taboe rondom gehoorverlies en hoortoestellen en is daarom de campagne ‘Blijf erbij horen’ gestart.

Cijfers

Volgens een schatting van de Hoorstichting zijn ruim 1,6 miljoen van de Nederlanders slechthorend. Gemiddeld wachten mensen zeven jaar met de aanschaf van een hoortoestel, zo blijkt uit onderzoek van TNS Nipo uit 2016.

‘Negatief stigma’

Volgens de keten hangt er nog altijd een negatief stigma rondom hoortoestellen. Remko Berkel, directeur van Specsavers: “Het is hoog tijd dat we de schaamte en taboe rondom gehoorverlies doorbreken. Wij moeten daarin als branche onze gezamenlijke verantwoordelijkheid pakken en de consument blijven attenderen op het belang van hun gehoor. Met de campagne hopen we dat mensen de stap naar de audicien durven te zetten en zo hun levensgeluk weer kunnen vergroten.”

Bekijk de video hieronder.

Bronnen | Specsavers, Hoorstichting en TNS Nipo
Foto | Specsavers

Ook leuk om te bekijken is onderstaande video waarin twee zusjes reageren op hun vader die zijn baard afgeschoren heeft. Charlie Rosenbury had zich sinds 2012 niet meer geschoren.

Ook leuk om te lezen

Artikelen van Margriet.nl ontvangen in je mailbox? Schrijf je in op Margriet.nl/nieuwsbrief

Miranda Jansen-de Sain

Miranda Jansen-de Sain