Meest gestelde vragen

Deel dit artikel:

Waar staat de S voor?
De S staat voor Sanoma,  de uitgever van Margriet en verschillende andere merken zoals Libelle, Linda, VT Wonen, Viva,  Flair, Flow en Donald Duck. Zie: www.sanoma.nl.

Waarom is mijn account ‘powered by Sanoma’?
Margriet is onderdeel van Sanoma. Merken als Nu.nl, VT Wonen, Libelle en Flow zijn hier onderdeel van. Misschien heb je op één van deze andere websites ook een account? Vanaf nu wordt dat slechts één account voor al deze sites: je Sanoma Account. Handig! Want zo hoef je je niet elke keer opnieuw aan te melden.

Wat zijn de voordelen voor mij om het Sanoma Account te gaan gebruiken?
Sanoma Account biedt je één inlogsysteem voor verschillende sites. Het is daarom makkelijker en ook overzichtelijker. Daarnaast kun je op deze manier toegang krijgen tot unieke informatie en deals.

Hoe werkt inloggen met mijn account als ik Sanoma Account voor meerdere Sanoma producten gebruik?
Je accountgegevens zijn hetzelfde voor alle Sanoma producten die verbonden zijn aan het Sanoma Account. Op dit moment zijn NU.nl, LINDA.tv, Ouders van Nu, Libelle en Margriet onderdeel van het Sanoma Account.  Als je een Sanoma Account hebt aangemaakt op één van deze sites zal je op andere Sanoma sites die aan het Sanoma Account verbonden zijn automatisch herkend worden.

Alle websites die in het Sanoma Account inlogsysteem betrokken zijn herken je door het S-icoon. Door op dit logo te klikken, kun je gemakkelijk inloggen en kun je je accountgegevens beheren.

Ik wil niet hetzelfde account gebruiken voor alle digitale merken. Wat moet ik doen?
Je kunt aparte accounts aanmaken voor iedere site door telkens een ander e-mailadres te gebruiken.

Ik heb een account aangemaakt, maar geen mail ontvangen.
Controleer ook je reclame- en/of spamfolder in je mailaccount. Het kan zijn dat de mail daarin terecht komt. Zo niet, probeer dan het account nogmaals aan te maken of kies voor wachtwoord vergeten.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord of emailadres ben vergeten?
Gebeurt ons continue.

Kan ik mijn account ook gebruiken op mobiel of tablet?
Ja, het account werkt op mobiel, tablet en de computer. Je kunt op iedere apparaat inloggen met hetzelfde account.

Ik heb al eerder een account aangemaakt voor Margriet.nl. Moet ik nu nog een account aanmaken?
Nee. Op het moment je op de site komt en inlogt word je account automatisch omgezet naar een Sanoma Account.

Ik wil niet inloggen via mijn Facebook profiel maar wel gebruik maken van het account.
Je kunt gebruik maken van het Sanoma Account door een profiel aan te maken met je e-mailadres en een door jezelf gekozen wachtwoord. Het is niet nodig om hiervoor je Facebook te gebruiken.

Mijn e-mailadres is al bekend, maar ik heb nooit een account aangemaakt voor deze site.
Je hebt dan mogelijk al een account aangemaakt op één van de andere sites van Sanoma. Als je op de link wachtwoord vergeten klikt, ontvang je gegevens om een nieuw wachtwoord in te stellen.

De activatie link werkt niet/ik kan niet inloggen
Indien de link om je account te activeren niet werkt, neem dan contact op met redactie@margriet.nl.

Als ik inlog via mijn Facebook profiel, worden er dan gegevens tussen mijn account en Facebook uitgewisseld?
Tijdens het aanmelden via je Facebook profiel kun je zelf aangeven welke informatie je beschikbaar stelt aan het Sanoma Account.

Waarvoor worden mijn gegevens gebruikt?
In de toekomst zouden we jouw gegevens kunnen gebruiken om gepersonaliseerde producten en diensten aan te kunnen bieden.  Let wel: niet alle gegevens worden automatisch aan jouw Sanoma Account profiel gekoppeld. Dat heel in het kort. Lees hier meer.

Hoe zorg ik ervoor dat ik geen e-mails meer ontvang van Sanoma en/of  Margriet?
Je kunt de e-mails die je ontvangt uitzetten door onderaan de e-mail te klikken op de link: afmelden. Het kan zijn dat je ingeschreven bent bij meerdere emaillijsten. Je moet dit proces dan herhalen.

Hoe verwijder ik mijn account?
Je kunt zelf niet je account verwijderen. Neem hiervoor contact op met redactie@margriet.nl.